ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 2016 2016
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 2016 2016
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 aralık 2014 kasım 2014 nisan 2014
ocak 2014 ekim 2013 ocak 2013 ocak 2013
kasım 2012 ekim 2012 eylül 2012
eylül 2011

 

Yatırımcıların oda ekipmanlarında fiyat algısından uzaklaştığını görüyoruz

KLEO MiniBar; otel, öğrenci yurtları, misafirhaneler ve hastane odaları başta olmak üzere kişisel kullanım gerektiren
ofis, taşıtlar, yaşam destek konteynerleri, askeri projeler gibi birçok özel projede yer almaktadır. KLEO MiniBar
müşterilerine sadece satış aşamasında fiyat odaklı hizmet vermek yerine satış öncesi ve sonrası geri dönüşler alarak
ürünlerini sürekli güncellemektedir. Yenilikler satışı amaçlar ancak eskiyi de güncellemek müşterinin kullanım
memnuniyetini artırır. KLEO MiniBar, her otel odasında bir ürün amacını taşır. KLEO, sektörel basılı yayın ve sosyal
medya reklamlarının tam frekanslarda bütçeleyerek yeni faaliyetleri ve ürünleri hakkında sürekli bilgilendirme
yapmaktadır. Dolayısı ile mevcut kullanıcı referansları ve reklamların iletişim etkisi ile kullanıcı tarafından iletişim daha
çok kurulmaktadır. Proje yapısına göre iletişim mimar, proje müdürü ya da yatırımcı ile iletişim kurulabilir.

Kapasite artışı ve yenilemeler daha ön planda

Her şey dahil sahil turizminde, kriz yeni yatırımları ve yenilemeleri erteledi. Geçen sene çok iyi sonuç alan yatırımcılar
bu sene de doğrulama amaçlı yatırımlarını ertelediler. Ancak bu yıl dolar karsısında birçok yabancı para biriminin değer
kaybetmesi rezervasyonları olumsuz etkiledi yorumları yapılıyor. gelecek sene yatırım kararlarını takip edeceğiz. Her
zaman dediğimiz gibi sahil kenarlarında arsa fiyatlarının artmış olması zaten yatırımların azalmasına neden olmaktadır.
Bunun yerine kapasite artışı ve yenilemeler daha ön plana çıkmaktadır. Öte yandan şehir otelciliği ve butik otel
yatırımları daha da artış gösterdi. Oda kapasiteleri açısından düşük kalsa da bu projelerde yer almak için elimizden
geldiğince yatırımcılar ile görüşmeleri hızlandırdık. Yatırımcıların özellikle oda ekipmanlarında fiyat algısından uzaklaştığını
ve ürün kullanım kolaylığı, temizlik ve hijyen standartlarının önemsendiğini görüyoruz. Enerji verimliliği de ilk talepler
arasında. Ayrıca odaların küçülmesiyle daha küçük modellere ilgi artmış durumda. Ürünlerimiz sabit demirbaş olmaması
nedeni ile mobilya projesinin tasarlanması için ilk önce düşünülen ama en son satın alma kararı alınan ürün grubunda.
Bu nedenle havalandırma projelendirmesi konusunda mobilya imalatı sonrası uyarılar yapmak zorunda kalıyoruz.
Mobilyada revizyonlar yapılması gerekebiliyor. Havalandırma projesi için ara sürece katılmamız gerekiyor.

HAZİRAN 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleo MiniBar, Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir’de Eco model minibarlarıyla yer aldı

Turizmin yanı sıra konaklama, sağlık, ulaştırma ve kamu alanlarına yönelik de ürün ve hizmet
sunan Kleo MiniBar, yerli ve uluslararası birçok firmaya çözüm ortağı olmaya devam ediyor.
Farklı Radisson otellerindeki başarılı uygulamaları vesilesiyle Park Inn by Radisson İstanbul
Ataşehir projesinde de yer alan Kleo MiniBar, projede Kleo Absorbe Sistem Minibar ürünlerini
sağladı

“Seyahatlerde neredeyse her otelde bir Kleo ürünü ile karşılaşmak mümkün”

Firmanın turizme yönelik faaliyetleri hakkında bilgi veren Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, "Turizm sektörüne
90’lı yıllarda hizmet vermeye başlayan Kleo MiniBar, oda ekipmanları konusunda hizmet sunan çok az sayıdaki firmalardan
biri ancak, uzun yıllardır turizm sektörüne ekipman sağlayan birçok marka ile de satış konusunda çalışmalar yapıyoruz.
Kleo Minibar, konaklama alanında en çok bilinen markalar arasındadır. Dolayısıyla Türk ve uluslararası tüm markalar ile
çalışıyoruz. Seyahatlerde neredeyse her otelde bir Kleo ürünü ile karşılaşmak mümkün. Kleo MiniBar olarak sadece
turizm değil sağlık, ulaştırma ve kamu yatırımları ile bankalar, fabrikalar, sendikalar gibi özel kurumlar içerisinde, oda
yatırımlarının çoğunda yer alıyoruz.”

“Kleo Absorbe Sistem Minibar ürünlerimiz kullanıldı, Eco modelimiz tercih edildi”

Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir projesine Kleo Minibar’ın dahil oluşu ve tesiste yapılan çalışmalar hakkında bilgi
veren Gür, "Son yıllarda Radisson projelerinde başarılı çalışmalar yaptık. Bu çalışmalarda markamız güvenilir ve tatminkar
düzeyde olmasıyla diğer Radisson projelerinde de tercih sebebi oldu. Ataşehir Projesi bizim için çok önemliydi. En son
Imes Four Poınts By Sheraton ve Sheraton Grand Ataşehir Projesini yapmış olmamız ve ayrıca Ataşehir’de ofisimiz olması
nedeniyle bizim için çok daha büyük bir önemi oldu. Bu tesiste Kleo Absorbe Sistem Minibar ürünlerimiz kullanıldı, Eco
modelimiz tercih edildi. Bu üründe birçok özellik standart olarak sunuldu” ifadelerini kullandı. Ataşehir’in yeni iş merkezleri
ve her yere kolay ulaşım sağlayan lokasyonu ile önemli bir yatırım bölgesi olduğunu belirten Gür, "Bu projede yer almak
bizim için heyecan verici oldu. Yatırım ve işletme yetkilileri ile çalışanlarına iş hayatlarında başarılar diliyoruz” dedi.

MART 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi (Park Inn by Radisson Istanbul Ataşehir Eki )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

KLEO MiniBar 2018’de sağlık yatırımlarıyla büyüyecek

“Turizmde sıkıntılı bir 2016 yılı geçirdikten sonra 2017 yılı bir nevi toparlanma, mevcudu koruma
yılı olarak geçti. Dolayısıyla yatırımcılar bu belirsizlikte yeni projeler ya da yenilemeler için
bütçe ayırmadı. Fakat sezon sonundan itibaren 2018 yılının verilerinin iyi gelmesi ile dönüşüm,
yenileme projeleri hızla arttı. Bu sene de devam edeceğini düşünüyoruz.”

Turizm, sağlık, konaklama ve taşımacılık sektörlerine minibar, kettle, sunum tepsisi, safebox ve valiz sehpası çözümleri
sunan KLEO MiniBar, bu yıl 18. kez katıldığı ANFAŞ Otel Ekipmanları Fuarı’nda sergilediği yeni ürünleriyle inovatif,
teknolojik ve vizyoner marka gücünü bir kez daha ortaya koydu. 2017 yılındaki toparlanma sürecine bağlı olarak bu yıldan
beklentilerinin yüksek olduğunu belirten KLEO MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin ile ANFAŞ Fuarı’nı ve yeni döneme ilişkin
planlamalarını konuştuk.

ANFAŞ Otel Ekipmanları Fuarı’nda bu sene de yerinizi aldınız. Fuar nasıl geçti, hedeflerinize ne oranda
ulaşabildiniz?

Gayet güzel, oldukça verimli bir fuar geçirdik. Buradan da emeği geçen tüm ANFAŞ Fuarcılık yönetimine ve çalışanlarına
teşekkür ederiz. Bu yıl 29. su düzenlenen fuara 18. kez katılmış olduk. Başlıca hedeflerimiz yeni ürünlerimizi ve mevcut
ürünlerimizdeki yaptığımız yenilikleri tedarikçilerimize sunmak, onların ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkındaki görüşlerini
almak, yurt dışından katılan firmalar ile iş ortaklıklarımızı güçlendirmek, sayısını artırmaktı. Her sene olduğu gibi bu sene de
birçok yabancı firma ile görüşmelerimiz ve bağlantılarımız oldu. Katılımcıların büyük bir kısmı; Türkiye Cumhuriyetleri, Balkan
ülkeleri, İran, Ürdün, Filistin ve Rusya gibi ülkelerdi. 70 ülkeye ihracat yapan bir firma olarak arzumuz; İngiltere, Almanya,
Fransa ve Hollanda gibi ülkelerden katılımcıların sağlanması ve artırılmasıdır.

Bu tür fuarlar firmanıza neler katıyor?

Bizim için en önemlisi, yaptığımız işin, ürünün, hizmetin, yeniliklerin değerlendirilmesi ve karşılıklı fikir alışverişinde
bulunulmasıdır. Aldığımız geri dönüşler bizim en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla
ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan sektördeki nadir firmalar arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla alınan bilgiler ışığında
Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor. Örneğin 2015 yılı ANFAŞ Fuarı’ndan gelen geri dönüşler doğrultusunda
2016 yılında enerji sınıfı A++ olan Ekovat (Kompresörlü) Sistem MiniBarlarımıza RTC (Real Time Clock-Uyku Modu) özelliğini
ekledik. Ekovat Sistem MiniBarlarımız Absorbe Sistem MiniBarlarımıza göre 2,5 kat daha iyi soğuturken 6 kat daha az enerji
tüketir hale geldi. Böylelikle sektöründe enerji sınıfında A+++ ürün üreten ilk ve tek firma olduk. Onun da haklı gururunu
yaşıyoruz. Ürünümüz 2017 yılında ulusal ve uluslararası zincir oteller dahil birçok yeni projelerin ve revizyon projelerinin
aranılan ürünü olmuştur, olmaya da devam etmektedir. Çünkü düşük enerji tüketimi ile ülkemize ve yatırımcılarımıza ciddi
tasarruf olanağı sağlamaktadır.

Bu sene fuara hangi ürünlerinizle katıldınız? Tanıttığınız yeni ürünleriniz oldu mu?

KLEO MiniBar olarak; turizm, sağlık, konaklama ve taşımacılık sektörlerine hizmet sunuyoruz. Ürünlerimiz minibar, kettle,
sunum tepsisi, safebox ve valiz sehpasından oluşmaktadır. Her ANFAŞ Fuarı’nda olduğu gibi bu sene de yeni bir ürün
tanıtımımız oldu. Uluslararası zincir ve şehir otellerinden gelen talepler doğrultusunda yine Türkiye’de bir ilki başararak
20 Litre MiniBarımızı tedarikçilerimizin beğenisine sunduk. Oldukça beğenildi ve ilgi gördü. Absorbe sistem ve A+++ Ekovat
sistem olarak üretimlerimiz devam ediyor. Ayrıca mevcut Absorbe sistem minibarlarımızda yeniliğe giderek otomatik defrost
özelliği ekledik. Bu sayede tüm MiniBarlarımızda Led iç aydınlatma ve otomatik defrost özelliklerini standart olarak sunmaya
başladık. Yine 20 litre olan fakat bir tablo gibi duvara asılan MiniBarımızı sergiledik, geliştirme çalışmalarımız Akdeniz
Üniversitesi ve Devlet destekli olarak devam etmektedir.

Değerlendirmelerinize göre 2017 yılı turizm sektörü için nasıl geçti? Bu yıldan beklentileriniz neler?

Hepimizin bildiği gibi turizmde sıkıntılı bir 2016 yılı geçirdikten sonra 2017 yılı bir nevi toparlanma, mevcudu koruma yılı
olarak geçti. Dolayısıyla yatırımcılar bu belirsizlikte yeni projeler ya da yenilemeler için bütçe ayırmadı. Fakat sezon
sonundan itibaren 2018 yılının verilerinin iyi gelmesi ile dönüşüm, yenileme projeleri hızla arttı. Bu sene de devam
edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca sağlık sektörü yatırımlarında hijyenik koşulların ve hepatit riskinin olmaması için buzluksuz
A+++ Ekovat serisinin talep edilmesi nedeni ile bu modellerimize yoğun talep olmaktadır. 2018 yılında sağlık sektörü
yatırımlarında da önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyoruz.

ŞUBAT 2018 - Hotel&Restaurant HI-TECH

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aldığımız geri dönüşler en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır

Gayet güzel, oldukça verimli bir fuar geçirdik. Emeği geçen tüm ANFAŞ Fuar yönetimine ve çalışanlarına çok teşekkür
ederiz. Bu yıl 29’uncusu düzenlenen ANFAŞ Otel Ekipmanları fuarına 18’inci kez katılmış olduk. Başlıca hedeflerimiz
yeni ürünlerimizi ve mevcut ürünlerimizde yaptığımız yenilikleri tedarikçilerimize sunmak, onların ürünlerimiz ve
hizmetlerimiz hakkındaki görüşlerini almak, yurt dışından katılan firmalar ile iş ortaklıklarımızı güçlendirmek, bunların
sayısını arttırmaktı. Önemli olan yaptığımız ürünün, hizmetin, yeniliklerin değerlendirilmesidir. Aldığımız geri dönüşler
en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan
sektördeki nadir firmalar arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla alınan bilgiler ışığında Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız çok
hızlı ilerliyor. Örneğin 2015 yılı ANFAŞ Fuarında gelen geri dönüşler doğrultusunda 2016 yılında enerji sınıfı A++ olan
Ekovat (Kompresörlü)Sistem Mini Barlarımıza RTC (Real Time Clock- Uyku Modu) özelliğini ekledik. Ekovat Sistem Mini
Barlarımız, Absorbe Sistem Mini Barlarımıza göre 2,5 kat daha iyi soğuturken 6 kat daha az enerji tüketir hale geldi.
Böylelikle sektöründe enerji sınıfında A+++ ürün üreten ilk ve tek firma olduk. Haklı gururunu yaşıyoruz.

2018 yılı verilerinin iyi gelmesi dönüşüm ve yenileme projelerini artırdı

Her ANFAŞ Fuarında olduğu gibi bu sene de yeni bir ürün tanıtımımız oldu. Uluslararası zincir ve şehir otellerinden
gelen talepler doğrultusunda yine Türkiye’de bir ilki başararak 20 litre mini barımızı tedarikçilerimizin beğenisine
sunduk. Absorbe sistem ve A+++ Ekovat sistem olarak üretimlerimiz devam ediyor. Ayrıca mevcut Absorbe sistem
minibarlarımızda yeniliğe giderek otomatik defrost özelliği ekledik. Bu sayede tüm Mini Barlarımızda Led iç aydınlatma
ve otomatik defrost özelliklerini standart olarak sunmaya başladık. Hepimizin bildiği gibi turizmde sıkıntılı bir 2016 yılı
geçirdikten sonra 2017 yılı bir nevi toparlanma, mevcudu koruma yılı olarak geçti. Dolayısıyla yatırımcılar bu
belirsizlikte yeni projeler ya da yenilemeler için bütçe ayırmadı. Fakat sezon sonundan itibaren 2018 yılının verilerinin
iyi gelmesi ile dönüşüm, yenileme projeleri hızla arttı.

ŞUBAT 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KLEO Minibar’dan ilklere bir imza daha

Duvar Tipi Minibar KEB20C Model, Ekovat Sistem A+++, Realtime Clock gibi sistemler
geliştirerek dünyada ilklere imza atan KLEO MiniBar; bu ilklere 2018 yılında da devam
edecek. Türkiye’de 20L serisini üreten ilk firma olmaya hazırlanan KLEO Minibar; duvar
tipi minibar çalışmalarını da sürdürecek.

KLEO Minibar, sektöre sunduğu ürün çeşitliliği ve verimlilik açısından otel yatırımcılarının tercihi olmayı
sürdürüyor. Ürünlerini Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları doğrultusunda hayata geçirdiklerini söyleyen KLEO Minibar
Ticaret Müdürü Evrim Gür; her yıl en az 2 yeni ürünü hizmete sunduklarının altını çiziyor.

Sektörünüzde bugüne kadar hangi yeniliklere ve ilklere imza attınız?

KLEO Minibar olarak dünyanın ilk duvar tipi mini barını ISVEC Eurobar ile ortak ürettik. 20 yıl önce tasarladığımız
ürünümüzü Duvar Tipi Minibar KEB20C model koduyla müşterilerimize sunmaya devam ediyoruz. KEB20C modelinin
3. Jenerasyonu, yüzde 100 milli tasarımla son şeklini aldı. 4. jenerasyon çalışmalarını ise Akdeniz Üniversitesi ile
gerçekleştiriyoruz. Bu konuda devlet teşviki ile yol almak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu ürün, dünyada
ilk KLEO tarafından üretildi. Avrupa’da bir üretici bu modelin benzerini üretmeye başladı ancak ürünümüz rekabet
noktasında konumunu korumaya devam ediyor.

“Pek çok ilke imza attık”

KLEO ayrıca dünyada Realtime Clock (RTC Sistem) özelliğini müşterilerine ilk kez sunan firma olma özelliğine de
sahip. Aynı zamanda RTC sistemle Ekovat Sistem A+++ enerji sınıfındaki minibar modellerimizin hem sıcaklık
aralıkları ( fresh mod / kiler mod ) hem de otel ya da hastaneni mevsim / sezon durumuna göre çalışma saat
aralıkları, USB slot yardımıyla programlanabiliyor. Bu sistemle dünyada bir kez daha adımızdan söz ettirdik ve söz
konusu sistem hala başka bir üretici tarafından üretilemedi.

Ar-Ge stratejiniz ve çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Maalesef Ar-Ge tek başına yeterli olmamakla birlikte Ür-Ge ile eş güdümlü hareket ediyor. Minibar ve oda
ekipmanları, misafirler tarafından doğrudan kullandığı için hem misafirlerden hem de kurumsal yöneticilerden
almış olduğumuz geri dönüşler bizim en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturuyor. Bu noktada iletişimi çok
önemsiyoruz. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan sektördeki nadir firmalar
arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla sahadan alınan bilgiler ışığında hızlı bir Ar-Ge çalışması gerçekleştiriyor; sonra
Ür-Ge çalışmalarına geçiyoruz.

“Ür-Ge çalışmalarına ağırlık veriyoruz”

Ürünlerimizi, Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları doğrultusunda hayta geçiriyoruz. Her yıl en az 2 yeni ürünü hayata
geçiriyoruz. Bu nedenle artık sunum yaptığımız fuarlarda mutlaka profesyonel kullanıcılar “Bu seneki yeniliğiniz nedir?”
Diye soruyorlar. Bu nedenle Ar-Ge çalışmalarından çok Ür-Ge çalışmalarına önem veriyoruz.

Önümüzdeki yıllarda hangi alanlarda ne tür yenilikler planlıyorsunuz?

KLEO MiniBar’ın ana hedefi çevreci ürünleri hayata geçirmek. Yanı sıra easy to clean şartları, kullanım ve temizlik
kolaylığı ve enerji tüketimi de ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Tüm ürünlerimizde bu konulara ağırlık veriyoruz.
2018 yılında 20L serisini çıkaran Türkiye’deki ilk firma olacağız. Duvar tipi minibar çalışmalarımız devam edecek.

OCAK 2018 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


KLEO, 2018'de Türkiye'nin ilk 20 litre minibar modellerini müşterileriyle buluşturacak

Konaklama, sağlık ve taşımacılık sektörlerine, oda içi ekipmanlarıyla ilgili çözümler sunan
ve 70 ülkeye ihracat yapan KLEO Minibar, 2017 yılında; Hilton, Holiday lnn, Accor,
Ramada ve Starwood gibi önemli otel gruplarının hayata geçirdiği projelerin yanı sıra
kamu projelerinde de yer aldı. KLEO Minibar, özellikle uluslararası zincir otellerin talep
ettiği Türkiye'nin ilk 20 litre minibar modellerini 2018 yılı içerisinde müşterileriyle
buluşturacak. Kapasite yeterliliği nedeniyle üretimde revizyona gerek görmeyen firma
ayrıca 2018 yılında sağlık yatırımlarında önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyor.

Minibar, kettle set, saç kurutma cihazı, safebox ve valiz sehpası gibi oda içi ekipmanları alanında uzman KLEO
Minibar, otel projelerinin yanı sıra sağlık ve taşımacılık sektörlerinde de yapılan projelerin aranılan tedarikçi markası
olmaya devam ediyor. KLEO'nun bugün 70 ülkeye ihracat yapan, özel ve kamu kurumlarına tedarik noktasında
Türkiye'nin en çok tanınan markası olduğunu belirten KLEO Minibar Ltd. Ticaret Müdürü Evrim Gür, 2017 yılında;
Hilton, Holiday Inn, Accor, Ramada ve Starwood gibi önemli otel gruplarına ürün tedariği sağlamaya devam ederken
birçok şehir oteli ve kamu yatırımında da yer aldıklarını söyledi.

"2018 yılında yenileme projelerinin ön plana çıkacağını tahmin ediyoruz"

2017 yılının sektör ve firmaları açısından nasıl geçtiğine dair görüşlerini paylaşan Evrim Gür, '2017, önceki iki yılın
etkisiyle toparlanma sürecinin yaşandığını bir sene olarak geçti. Tam olarak toparlanmanın sağlandığı görülmese de
şehir otelleri ve kamu yatırımları projeleri ile KLEO, faaliyetlerinin iyi geçmesi için gayret gösterdi" dedi. Antalyada
Rusya krizinden kaynaklanan etkilerin azalması ile 2018 yılında yenileme projelerinin ön plana çıkacağını tahmin
ettiklerini ifade eden Gür, bu nedenle sezonsal alımların dışında rekabete dayalı ve müşteri sadakat unsurlarına
paralel oda yenilemelerinin artacağını tahmin ettiklerini dile getirdi.

"2018'de sağlık sektörü yatırımlarında önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyoruz"

2018 yılı için üretim kapasitesinin yeterli olmasından dolayı bir revizyona gitmeyi düşünmediklerini söyleyen Evrim Gür,
yeni dönem planları ve çalışmalarına dair şunları aktardı; 'Turizm sektörünün dışında sağlık sektörü yatırımlarında
hijyenik koşulların ve hepatit riskinin olmaması için buzluksuz Ekovat serisinin talep edilmesi nedeniyle bu modellerimize
yoğun talep olmaktadır. 2018 yılında sağlık sektörü yatırımlarında önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyoruz."

"Absorbe sistem minibarlarda elektronik defrost özelliği standart olarak sunulacak"

Neredeyse her yıl sektöre yeni bir model veya özellik kazandırmanın KLEO'nun kurumsal hedeflerinin değişmeyen bir
özelliği olduğunun altını çizen Evrim Gür, '2018 yılı içerisinde Türkiye'nin ilk 20 litre minibar modellerini kurumsal
müşterilerimize sunmayı planladık. Özellikle uluslararası zincir oteller bu modeli uzun süredir talep etmekteydi. Ayrıca
absorbe sistem minibarlarda elektronik defrost özelliği standart olarak sunulacak" diye konuştu. Gür, son 20 yıldır
kesintisiz bir şekilde katılım sağladıkları ANFAŞ Hotel Equipment fuarında, 20 litre minibar modellerini müşterilerine
tanıtacaklarını da sözlerine ekledi.

OCAK 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

DoubleTree by Hilton İstanbul Topkapı'nın Minibar ve Kettle İhtiyacını KLEO Karşıladı

Turizm sektörüne başta minibar olmak üzere, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle
setleri ile kasa gibi oda ekipmanları alanında çözümler sunan KLEO minibar üretim alanı
ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olmasıyla dikkat çekiyor. KLEO her
yıl 70 bin ürün ile otel odalannda yer buluyor.

Başta turizm olmak üzere, sağlık ve perakende sektörlerine minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu ürünleriyle
etkin ve verimli çözümler sunan KLEO, aynı zamanda minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü
büyük firması olmasıyla dikkat çekiyor.
Turizm sektörüne uzun yıllardır hizmet veren KLEO'nun, sunduğu çözümler ve sağladığı verimlilikle yeni otel
yatırımlarının tercihi olduğunu belirten KLEO MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür, firmanın her yıl 70 bin ürün ile otel
odalarındaki yerini aldığını kaydetti.

KLEO, konfor ve verimliliğe odaklanan ürünlerle öne çıkıyor

Turizm sektörüne başta minibar olmak üzere, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle setleri ile kasa gibi oda
ekipmanları alanında çözümler sunan KLEO, müşteri memnuniyeti kadar otel yönetimlerinin konfor ve verimliliğine de
odaklanan ürünlerle öne çıkıyor. Minibar olarak birçok seçenek sunan firma, oda kasaları alanında ise tek bir model
önerisinde bulunuyor.
Sundukları ürünlerle ilgili bilgi veren Gür, 'Kettle setlerde, standartları en üst seviyeye taşıdık. Sektöre ilkleri
kazandıran bir firma olarak her yıl en az iki modelle ya da yeni özelliklerle fark yaratıyoruz" dedi. Yerli ve yabancı
birçok otel zincirinin projesinde ürünleriyle yer alan KLEO'nun otel referansları arasında Ramada, Hilton, IHG, TUI,
Marriott, Sheraton, Accor, Hilton, IHG, TUI gibi yabancı zincir markaların yanı sıra Crystal, Barut, Limak, Sueno,
Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Xanadu ve Rixos'un da aralarında bulunduğu çok sayıda yerli
marka da yer alıyor.

"Yurt dışı markalara alternatif olarak değerlendirilen KLEO, önemli bir tercih olmaya devam ediyor"


Projede KLEO tarafından yapılan uygulamaları anlatan Evrim Gür, 'Hampton ve DoubleTree projelerinde yurt dışı
markalara alternatif olarak değerlendirilen KLEO, 3 yıl garanti süresi, fiyat kalite oranı ve üst düzey müşteri
ilişkileri yönetimi ile önemli bir tercih nedeni olmaya devam ediyor. Gül inşaat projesinde, projenin en başından
beri yer almamız nedeniyle zincir marka çalışmalarında kolaylıkla onayımızı alabildik. Bu projede minibar olarak 45
litre absorbe blok kapı modellerimiz ve otel tip 1,2 litre çelik kettle ürünlerimiz ile yer aldık" dedi.

"Şehir otelciliği ülkemizde halen çok gerilerde"

DoubleTree by Hilton istanbul Topkapı hakkında da değerlendirmede bulunan Gür, 'Hilton markaları son 10 yıldır
ciddi bir yatırım içerisinde. Şehir otelciliğinde rekabetin artması, diğer yerli ve yabancı markaların rekabet içerisine
girmesine neden oldu. Böylelikle sadece müşteri ilişkileri ve kurumsal yönetim yapısındaki gelişmeler değil, tesis
yapılarında da kaliteyi artıran projelendirmeler gerçekleşti. Şehir otelciliği ülkemizde halen çok gerilerde ve oda
kapasitesi çok az; sanayi, eğitim, sağlık, ulaşım ve hizmet sektöründeki hızlı büyümeye cevap verecek yeterli
oda sayılarından çok çok uzaklarda. Bu açığı gören yabancı zincir markalar çok hızlı hareket ederek yerli
yatırımcılar ile ortaklıklar yapmaktalar. DoubleTree by Hilton istanbul Topkapı da işte bu amaçla projelendirildi
ve hizmete açıldı. Yatırımcı ve marka sahipleri ile çalışanlarına işlerinde başarılar diliyoruz" şeklinde konuştu.

ARALIK 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - DoubleTree By Hilton İstanbul Topkapı Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kleo otellerin tercihi olmaya devam ediyor

Sektöre sunduğu ürün çeşitliliğiyle otel yatırımcılarının tercihi olmaya devam eden Kleo;
minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olarak ön
plana çıkıyor. Otel odalarının vazgeçilmezi olan Kleo; Four Points by Sheraton İzmir’de
minibar, ahşap sunum tepsili kettle set ve kasa ürünleriyle yer aldı.

Minibarlarda özellikle A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modellerin tercih edildiğini söyleyen Kleo Minibar Ticaret
Müdürü Evrim Gür ile Four Points by Sheraton İzmir projesinde yer aldıkları ürünleri, minibar pazarındaki trendleri ve çalışmaları
hakkında konuştuk.

Four Points by Sheraton İzmir projesinde hangi ürünleriniz kullanıldı?

Otelde; minibar, ahşap sunum tepsili kettle set ve kasa ürünlerimiz kullanıldı. Otel konsepti gereği minibarlar 35 litre blok kapılı
tercih edildi. Kasa ise notebook ölçüsünde kullanıldı.

Minibar pazarında güncel trendler neler?
Minibar projelerinde özellikle A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modeller tercih ediliyor. Bunun nedeni odaların daha
kullanışlı ve oda ekipmanlarının kolay kullanımına yönelik tasarımlar yapılmasıdır. 2018 yılında ANFAŞ fuarında Türkiye’nin ilk en
küçük minibarını profesyonellerle buluşturacağız. 21L olan bu model özellikle birçok uluslararası zincir marka tarafından tercih
edilmektedir. Ayrıca duvar tip modelimiz son zamanlarda ilgi görmekte.

AR-GE çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
AR-GE ve ÜR-GE çalışmalarımız kurumsal ürün kategorisinde doğrudan kurumsal müşterilerimiz ile çok yakın iletişim ve doğru geri
dönüşlerle yön bulmaktadır. Her yıl yeni bir ürün ya da yeni bir özellik kazandırmadığımız zaman kendimiz mutsuz hissediyoruz.
Bu yıl içerisinde tüm absorbe modellerde otomatik defrost standart hale getirildi. Yeni ürünümüz KMB20 serisi ise fuarlardan
sonra hem absore hem de ekovat sistemde satışa çıkacak. Her zamanki gibi blok ve cam kapı seçenekleri bulunacak. AR-GE
ve ÜR-GE çalışmalarımızda şu anda iç pazar talepleri daha şekillendirici oluyor. Çünkü ülkemiz her zaman 4 mevsimi aynı anda
yaşıyor. Üretilen bir model aynı anda 35 derece ile 15 derece olan farklı iki bölgede kullanılıyor. Dolayısıyla ürün verimliliği
kendisini iç pazarda daha belirgin hissettiriyor. Tasarım olarak ise zaten ürünlerde en kolay kullanıma yönelik çalışmaları yine
kurumsal müşterilerimizden gelen geri dönüş bilgileri ile gerçekleştiriyoruz

KASIM 2017 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Güvenlik Açığı Olmayan, Yeşil Enerjili, Kolay Temizlenebilen Ürünlere Yönelim Başladı

Ürünlerimiz arasında oda içerisinde kullanılan minibar, oda kasası (safebox), kettle, ahşap sunum tepsisi, ahşap valiz sehpası
ve saç kurutma cihazı yer alıyor. Kullanıcılardan gelen bilgileri her yıl yeniden değerlendirerek ihtiyaçlara yönelik geliştirme
yapıyoruz. Bu yıl odalar için masif kayın valiz sehpası ürünümüzü kullanıcılarla buluşturduk. Oteller genellikle rekabet ve global
standartlara yönelik oda ekipmanlarını tercih ederken, son yıllarda güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen
(easy to clean) ve hijyenik ürünlere yönelim başladı. Havalandırma, ses izolasyonu, elektrik ve yangın güvenliği sağlayan,
sağlıklı ve kolay temizlenebilen malzemeler ileriki yıllarda da gündemde olacaktır. 2008 global krizinden sonra yatırımcı
profilinde ciddi değişiklikler meydana geldi. Özellikle son 10 yıldır ekipman ve aksesuar seçiminde yatırımların bir çoğunda fiyat
odaklı yatırımlar yapıldı. Edinilen tecrübeler ile son 4 yıldır marka ve ürün yönetimi ile satış sonrası hizmetler fiyatı belirlemeye
başladı. Artık yatırımcı geçmiş tecrübeler doğrultusunda doğrudan fiyata bakarak alım yapmıyor. Yapan gruplar ise zaten kısıtlı
bütçe ile yatırım yaptıklarından kısa sürede yenilemeye geçiyorlar. Konukların değişen talepleri nedeniyle oda aksesuarları
artan oranda açık bir pazar... Tedarikçi noktasında ürün yönetiminin gelişen taleplere ayak uydurması, çevreye duyarlı
ekonomik ve dayanıklı ürünlerin sunumlarının yapılması pazarı geliştirecek ve büyütecektir.

TEMMUZ 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - Dedeman Tokat Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dedeman Tokat’ta, Kleo’nun blok kapılı minibar modeli tercih edildi

Minibar, saç kurutma makinesi, oda kasası, kettle ve kettle set gibi ürünleriyle konaklama sektörüne
yönelik eksiksiz çözümler sunan Kleo, geniş otel referansları arasına Dedeman Tokat’ı da ekledi.
Kleo’nun, Dedeman otellerinin genelinde tercih edilen 45L hacimli blok kapılı minibar modeli,
Dedeman Tokat’ın da odalarındaki yerini aldı.

Başta turizm olmak üzere, sağlık ve perakende sektörlerine minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu ürünleriyle etkin ve
verimli çözümler sunan Kleo, aynı zamanda minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olarak
öne çıkıyor. Turizm sektörüne uzun yıllardır hizmet veren firmanın, sunduğu çözümler ve sağladığı verimlilikle yeni otel
yatırımlarının tercihi olduğunu belirten Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, firmanın her yıl 70 bin ürün ile otel odalarındaki
yerini aldığını kaydetti.

“Sektöre her sene en az iki modelle ya da yeni özellikle buluşturuyoruz”

Turizm sektörüne başta minibar olmak üzere, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle setleri ile kasa gibi oda ekipmanları alanında
çözümler sunan Kleo, müşteri memnuniyeti kadar otel yönetimlerinin de konfor ve verimliliğine odaklanan ürünlerle öne çıkıyor.
Minibar olarak birçok seçenek sunan firmanın, oda kasaları alanında ise tek bir model önerisinde bulunduğunu aktaran Evrim Gür,
“Kettle setlerde, standartları en üst seviyeye taşıdık. Sektöre ilkleri kazandıran bir firma olarak her yıl en az iki modelle ya da yeni
özelliklerle fark yaratıyoruz” dedi.

Kleo’nun ürünleri, yerli ve yab ancı birçok otel zincirinde yer alıyor

Yerli ve yabancı birçok otel zincirinin projesinde ürünleriyle yer alan Kleo’nun otel referansları arasında; Ramada, Hilton, IHG,
TUI, Marriott, Sheraton, Accor, Hilton, IHG, TUI gibi yabancı zincir markaların yanında Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal,
Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Xanadu ve Rixos’un da aralarında bulunduğu çok sayıda yerli marka da bulunuyor.

Projede, Dedeman Grubu’nun genellikle tercih ettiği 45L hacimli model kullanıldı

Turizme dönük çalışmalarına hız kesmeden devam eden Kleo, Dedeman Tokat projesini de referansları arasına ekledi. Dedeman
Tokat projesine Atlas Yatırım Planlama ile doğrudan iletişim kurarak başladıklarını söyleyen Evrim Gür, projeyle ilgili çalışmaları
hakkında şu bilgileri verdi; “Yatırımcı, Kleo markasını ve diğer kurumsal kullanıcıların memnuniyetine göre modeli belirlemişti.
Planlama 3 ay sürdü ve tam vaktinde teslimatını gerçekleştirdik. Dedeman Tokat projesinde, blok kapılı minibar modelimiz tercih
edildi. Dedeman Grubu’nun genellikle tercih ettiği 45L hacimli model kullanıldı.”

“Atlas Yatırım Planlama, Tokat’a çok güzel bir otel kazandırdı”

Dedeman Tokat’ın hem istihdama katkı sağlayacak hem de otelciliğin şehirdeki gelişimini hızlandıracak çok önemli bir proje olduğunu
vurgulayan Evrim Gür, “Dedeman Tokat’ın yatırımcısı Atlas Yatırım Planlama, tecrübelerini Tokat projesinde daha da geliştirmiş ve
çok güzel bir oteli şehre kazandırmıştır. Dolayısıyla bu projede yer almak bize mutluluk vermiştir. Ülkemizde uluslararası zincir
markaların çok fazla yatırımı var. Dedeman olarak bu markalar ile birlikte rekabet edilmesi şehir otelciliğinin gelişmesi için önemlidir”
dedi.

TEMMUZ 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - Dedeman Tokat Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DoubleTree by Hilton Elazığ’ın tercihi de Kleo oldu

Minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olan Kleo,
sektöre sunduğu ürün çeşitliliği ve verimlilik açısından yeni otel yatırımlarının tercihi olmaya devam
ediyor. Her sene 70 bin ürün ile otel odalarına giren Kleo, DoubleTree by Hilton Elazığ projesinde de
A++ sınıfı Yeşil Enerjili Ekovat sistem minibarları ile yerini aldı
.

Minibar, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set, oda kasası gibi ürünleri ile otel odalarının vazgeçilmezi olan Kleo, sağlık
ve perakende sektörlerine de minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu ürünleriyle hizmet veriyor. Minibar üretim alanı ve
kapasitesinde yıllardan beri turizm sektörünün önemli çözüm ortaklarından biri olarak faaliyet gösteriyor.

Kleo, her yıl 70 bin ürün ile otellerdeki yerini alıyor

Konaklama tesisleri için minibarın yanı sıra saç kurutma makinesi, kettle ve kettle setleri ile kasa gibi oda ekipmanları alanında
ürünler sunan Kleo’nun, sadece müşterinin değil, otel yönetiminin de konforunu ön planda tuttuğunu ifade eden Evrim Gür,
minibar olarak birçok seçenek sunduklarını, oda kasalarında ise tek bir model önerisinde bulunduklarını söyledi. Kettle setlerde,
standartları en üst seviyeye taşıdıklarını belirten Gür, ilkler açısından sektörü her sene en az iki modelle ya da yeni özelliklerle
buluşturduklarını aktardı. Bugüne dek birçok otel projesinde yer alan Kleo’nun referansları arasında yerli ve yabancı birçok zincir
bulunuyor. Bu referanslar arasında; Ramada, Hilton, IHG, TUI, Marriott, Sheraton, Accor, Hilton, IHG, TUI gibi yabancı zincir
markaların yanında Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Xanadu ve Rixos’un da
aralarında bulunduğu çok sayıda marka yer alıyor.

Projede, Kleo’nun kolay temizlenebilen minibarları tercih edildi

DoubleTree by Hilton Elazığ projesinde, Kleo’nun A++ sınıfı Yeşil Enerjili Ekovat sistem minibarların kullanıldığını belirten Evrim
Gür, projeye katılma süreçleri ve sundukları çözümler ile ilgili şunları paylaştı; “Taha Bey Otelcilik ile görüşmelerimiz 2015 yılının
ocak ayında başladı. Bölgede birçok projemiz olduğu için yatırımcı bizden proje desteği aldı. Numuneler gönderildi ve sonrasında
ürünlerin tedariklerini gerçekleştirdik. Tesiste A++ sınıfı Yeşil Enerjili Ekovat sistem minibarlarımız kullanıldı. DoubleTree
zincirlerinde tercih edilen bu üründe buzluk olmadığı için kolay temizlenebiliyor. Bu, Easy to Clean Trendi Minibarımızın en önemli
farklılıklarından biridir.”

“DoubleTree by Hilton Elazığ, şehrin turizm ve ticaret hacmine önemli katkılar sağlayacaktır”

Double Tree by Hilton’un, Türkiye’deki otel zincirlerine Elazığ’da yeni bir halka eklediğini söyleyen Evrim Gür, otelin, Elazığ’ın turizm
ve ticaret hacmine önemli katkılar sağlayacağını vurgulayarak; “Otelin ayrıca nitelikli istihdama yönelik kazanımlar da sağladığını
düşünüyoruz. Umarız bölgedeki yeni yatırımlara da enerji ve ilham kaynağı olur” dedi.

MAYIS 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - DoubleTree by Hilton Elazığ Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hilton Garden Inn Sivas’ta Kleo’nun A+++ Yeşil Enerji özellikli minibarı kullanıldı

Otel projelerine minibar, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set, oda kasası gibi ürünler sunan Kleo’nun, her yıl 70 bin
ürünü otel odalarındaki yerini alıyor. Sağlık ve perakende sektörlerine yönelik de ürün ve hizmet sunan Kleo, minibar üretim
alanı ve kapasitesinde dünyanın 3’üncü büyük firması konumunda bulunuyor. Hilton Garden Inn Sivas projesinde Kleo’nun
Reltime Clock özellikli A+++ Yeşil Enerji özellikli minibar modeli kullanıldı

Konaklama, sağlık ve perakende sektörlerine yönelik minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu üretimi gerçekleştiren Kleo,
kurulduğu 1992 yılından bu yana turizm sektörüne ürün ve hizmet sağlıyor. Otel projelerine yönelik minibar ve oda
ekipmanlarında saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set ile oda kasası gibi ürünlerle hizmet veren Kleo, Türkiye’de birçok
projede ilk anılan marka olarak dikkat çekiyor. 2000’li yıllardan sonra kapsamını genişleterek sağlık ve perakende alanlarına
yönelik de üretim yapmaya başlayan Kleo, bugün iki fabrikada 320 çalışanı ile minibar üretim alanı ve kapasitesinde dünyanın
3’üncü büyük firması konumunda.

Kleo, ürün kullanımında müşteri kadar otel yönetiminin de rahat etmesine önem veriyor

Portföylerinde bulunan ürünler hakkında bilgi veren Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, ürün kullanımında müşteri kadar
otel yönetiminin de rahat etmesine önem verdiklerini vurguladı. Gür, minibar ürünlerinde birçok alternatif sunarken oda
kasası (safebox) için tek bir model önerip, bunun tercih edilmesini sağladıklarını belirtti. Kettle setlerde ise standartlarını en
üst seviyeye ulaştırdıklarını ifade eden Gür, “Ahşap sunum tepsilerimizin köşelerini de oval hatlı üretiyoruz. Kamuoyunu
ilkler konusunda her yıl en az yeni iki model ya da özellik olarak bilgilendiriyoruz” dedi. Kleo’nun her yıl toplam 70 bin ürün ile
otel odalarında yer aldığını ifade eden Gür, Kleo’yu tercih eden otel markaları arasında; Sheraton, Accor, Ramada, Hilton,
IHG, TUI, Marriott gibi yabancı zincirler ile Rixos, Delphin, Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon,
Güral, Göçtur ve Xanadu markalarını örnek gösterdi.

“Hilton Garden Inn, Sivas için önemli bir değer olacaktır”


Kleo olarak Hilton markaları ile çalışmakta olduklarını hatırlatan Evrim Gür, “En son Hampton By Hilton Kahramanmaraş ve
Sabiha Gökçen otellerinin projelerini gerçekleştirdik. Hilton Garden Inn Sivas’ın yatırımcısı ile görüşmelerimiz bir yıl öncesinden
başladı” dedi. Gür, “Bu projede A+++ Yeşil Enerji özellikli minibar modellerimiz kullanıldı. Bu modellerde Realtime Clock (RTC)
Özellik bulunuyor. Bu özellik sayesinde işletme, soğutma düzeyleri ve çalışma saatlerini ayarlayabiliyor. Ürün sürekli defrostlama
ile kendi bakımını kendisi yapabiliyor” dedi. Tedarikçi gözüyle Hilton Garden Inn Sivas’ı değerlendiren Gür, şöyle konuştu;
“Ülkemizde şehir otellerinin ayrı bir önemi bulunuyor. İş seyahatleri ve yurt dışı ziyaretçilerin uluslararası standartlarda
konaklamayı istemeleri bu önemi daha da artırıyor. Dolayısıyla Hilton Garden Inn, Sivas için önemli bir değer olacaktır. Ancak
şehir otelciliği ve zincir markalara milli markaların da eklenmesi en büyük arzumuzdur.”

ŞUBAT 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - Hilton Garden Inn Sivas Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

KLEO Ticaret Müdürü Evrim Gür: “Minibar sektörüne yönelik yatırımlarımız devam edecek”

KLEO, yüksek kalite politikası ile minibar sektörünün öne çıkan firmalarından. Gelişmiş teknolojik imkanlara sahip altyapısı
ve inovatif çözümleri ile sektöre yenilikçi projeler üreten firma, yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da etkili bir ticari
hacime sahip. KLEO Ticaret Müdürü Evrim Gür ile gerçekleştirdiğimiz bu röportajda, firmanın üretim kapasitesi, 2017 yılına
yönelik hedefleri ve yeni projelerini konuştuk.


Evrim Bey, KLEO’nun üretim faaliyet alanı olan minibar ürün gruplarıyla ilgili konuşmaya başlamadan önce sizi kısaca
tanıyabilir miyiz? Kendinizden, ekibinizden ve profesyonel tecrübelerinizden bahseder misiniz?


Üniversite yıllarımda başladığım minibar sektöründe 18. yılın içerisindeyim. Bu süre zarfında kurumsal satıştan daha çok ürün
ve marka yönetiminde neler yapabilirim konularını araştırdım. Turizm, toplumların gelişmesine paralel sürekli evrilen bir sektör.
Sadece otel malzemelerinin yapıları değil, ihtiyaçlar da değişebiliyor. Bu ihtiyaçların işletme ile müşterileri arasındaki etkileşiminde
nasıl faydalı olabilirim konusunu çok önemsedim. Toplam kalite sıfır hata prensipleri ile ben ve tüm ekibimiz oldukça verimli
çalışmalar yaptık.

KLEO’nun üretim kapasitesinden ve ürün portföyünden bahseder misiniz? Firma olarak pazara sunduğunuz minibar
sistemleri hakkında bilgi verebilir misiniz?


KLEO Absorbe Sistem ve Kompresör Sistem Minibar üretmektedir. Kompresör (ekovat) sistem üretiminde dünyada üretim yapan
3 firmadan biri, Türkiye'de ise tektir. 20, 35, 45 ve 60 litre hacimlerde üretim yapmaktadır. Son 5 yıldır otel, hastane ve kamu
misafirhanelerinin büyük bir kısmı A+++ Enerji Sınıfı Ekovat Sistem minibarlara yönelmiştir. KLEO, günlük 300 adet üretim
kapasitesi, üretim alanı ve satış sonrası teknik servis ağında Türkiye’nin en büyük üreticisidir.

Yurt içi ve yurt dışı pazarda kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz? Firmanızın genel büyüme stratejisi nedir?

KLEO, 6 odalı butik otelden 1100 odalı resort otellere kadar yüzlerce müşterisi olan bir firmadır. Minibar ürünleri sadece otel,
hastane ve kamu misafirhanelerinde değil; banka genel merkezleri, holding binaları, kamu binaları, fabrika misafirhaneleri,
ambulans vb. profesyonel taşıt araçları, deniz araçları ve hatta tren makina ve vagonlarında kullanılmaktadır. KLEO her an
her yerde kullanıcıların karşısına çıkabilmektedir. Yurt dışında ise, ağırlıkta ülkelerin kurumsal satış yapan firmalara OEM
üretim yapmaktadır. Ancak son 5 yıldır KLEO markasının yurt dışında dolaşımı için çalışmalar yapılmaktadır. Büyüme stratejisi
olarak yatırımcıların minibar konusunda güçlü bir tedarikçisi olmayı hedeflemiştir.

İhracat payınız nedir? Bu oran dünyada ülkeler bazında ne şekilde dağılım gösteriyor?

2008 yılı global krizden dolayı ihracat noktasında ciddi sıkıntılar başlamıştır. Bu sıkıntılar Türkiye’de yatırımları etkilemese de
yurt dışındaki birçok pazarda ciddi etkiler oluşturmuştur. Stok maliyetlerinin arttığı bu süreçte ciddi bir daralma gerçekleşmiştir.
2013 yılından itibaren büyük üretici ülkelerdeki olumsuz ekonomik sinyaller EURO / USD paritesini ters yöne çevirmiş olsa da
özellikle dünya ticaretinin yoğun olduğu Avrupa pazarında bir canlanmaya sebep olmamıştır. Dolayısıyla ihracatta ciddi
düşüşlerimiz olmuştur. Vietnam’dan Meksika’ya kadar ihracat yapmaktayız. Ancak büyük ağırlık Avrupa pazarıdır.

Teknoloji, Arge ve Ürge konusunda yürüttüğünüz çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Minibar teknolojileriyle
Horeca kanalına kattığınız değerler nelerdir?

KLEO her yıl 2 önemli know-how ile fuarlarda müşterileri ile buluşmaktadır. ÜRGE çalışmalarının en önemli katkısını müşteriler
gerçekleştirmektedir. Satış ekibi ile müşterileri arasında ciddi bir bağ bulunmaktadır. KLEO olarak satış her zaman 2. planda
olmuştur. 2016 yılında Realtime Clock özellikli ekovat sistem minibarlar ile A+++ Enerji düzeyine ulaşılmıştır. Ayrıca kullanıcılar
otel lokasyon, hizmet yapıları ve müşteri beklentilerine göre çalışma saatleri, soğutma şekilleri (fresh mod – kiler mod) ayarlama
yapabilmektedir. Duvara asılan modelimiz son 5 yıldır üretilmekte ve 2016 yılında ilgiyi artırmaktadır.

Piyasa rekabet koşullarını göz önünde bulundurarak ürünlerinizde rakip firmalara göre müşterilerinize ne gibi
yenilikler sunuyorsunuz?

Maalesef ülkemizde rekabet doğrudan fiyat anlamına gelmektedir. Oysa ilk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de önemlidir.
Otellerin işletme sürecinde enerji maliyetleri, garanti sonrası bakım maliyetleri, işletme personelinin etkinlikleri ve müşteri
memnuniyeti çok önemlidir. Bu sebeple rekabette özellikle bu kavramları ön planda tutmaya çalışıyoruz. Ancak son 2 yıldır bazı
büyük markalar da dahil olmak üzere, ana ürün gruplarının piyasaya girişini hızlandırmak amaçlı, kişisel perakende kullanıcıları için
tasarlanmış, buzluklu ve Çin’den ithal edilen mini buzdolabı ürünlerini sektörde minibar olarak sunmakta ve satışını yapmaktalar.
Özel ve kamu hastanelerinde buzluksuz olması özellikle Hepatit virüsünün barınmaması için önemlidir. Minibar ile mini buzdolabı
arasındaki en önemli farklardan biri de budur. Minibarlarda buzluk yoktur. Bu konuda aradaki çok önemli farkları yatırımcılara
anlatmak için çaba göstermekteyiz.

*******************

2016 yılının kısa bir değerlendirmesiyle 2017 yılına ilişkin hedef ve projeleriniz neler? Gündeminizde yeni yatırım
planlamaları var mı?

2017 yılında 20 litre ile müşterilere çok daha küçük bir model sunacağız. Özellikle zincir otellerin talebi üzerine bu ürün geliştirildi.
Yeni yatırım planımız 2017 yılı içinde olmayacaktır.

Turistik işletmeler, oteller ve restoranlarda minibar uygulamalarının gelişim sürecinden bahseder misiniz? Şu anki
süreçte sistemin Türkiye ve dünyadaki gelişimi ne yönde ilerlemekte?

Şehir otellerinde iki ayrı konsept bulunuyor. Bir kısmı (özellikle uluslararası zincirler) minibarı tamamen boş bırakarak, resepsiyon
yanlarında market oluşturuyorlar. Böylelikle konuk check-in sırasında ya da sonrasında istediği ürünü satın alıyor ve minibara
yerleştiriyor. Bu uygulamada giriş çıkış işlemleri hızlanıyor. Minibar görevlisi iş yükü azalıyor. Diğer konsept de ise, ürün çeşitliliği
artacak şekilde cam kapı uygulamaları artıyor. Minibar alan kazancı ve satışın artması amacı ile yüksekte planlanıyor. Minibar her
iki uygulamada da sadece işletmenin konseptini tam olarak yansıtmıyor. Çünkü minibar kullanıcı açısından ayrıca yanında getirdiği
malzemelerin (ilaç, çocuk maması, diyet ürünleri, kozmetik vb.) konaklama süresinde uygun koşullarda muhafaza edilmesi anlamına
geliyor. Bu nedenle hala önemini sürdürüyor. 2000’li yıllarda tasarlanan akıllı minibar sistemlerine ek olarak 2010 yılından sonra
otomat (vending) sistem minibar üretimleri başladı. Ancak Vendig sistem minibarlar az önce belirttiğim kullanıcıların kendi ürünlerini
muhafaza imkanını sağlamaması, IT ile paralel hareket ettiğinden personel edinme zorlukları, sürekli bakım maliyetleri ve teknolojik
gelişmelerdeki sürekli değişimler nedeni ile ilgi görmediler. KLEO olarak OPPIE ve BLUEBAR firmaları için bu sistem minibarları ürettik
ancak satış noktasında hiçbir faaliyette bulunmadık.

Turizm, otel ve restoran sektörüyle ilgili 2017 yılına ilişkin düşünceleriniz neler?

Birçok basın açıklamalarında belirttiğim gibi, otel sektörünü tamamen turizm olarak algılamak doğru olmuyor. Avrupa ve Amerika’da
özellikle şehir otelciliği gayrimenkul yönetimi sınıfında. Dolayısıyla turizmde birçok yan uzmanlık dalı olduğu gibi şehir otelciliğinde de
marka ve ürün yönetiminin uluslararası zincir yatırımları dışında birkaç markada oluşabildiğini görüyoruz. Oda sayısının önemsenmesi
arsa maliyetlerinin paralelinde yanlış bir yaklaşım. Açıkçası marka ve ürün yönetimi doğru yapıldığında oda sayısının pek önemi kalmıyor.

ARALIK 2016 - hotel restaurant & hi-tech

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleo ürünleri, Hampton by Hilton İstanbul Sabiha
Gökçen Airport’un odalarındaki yerini aldı

Otel projelerine minibar, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set, oda kasası gibi ürünler sunan Kleo, turizmin yanı sıra sağlık,
perakende ve yiyecek-içecek sektörlerinde de faaliyet gösteriyor. Yerli ve yabancı otel zincirlerinden oluşan müşteri portföyüne
her yıl yenilerini eklerken, senede 70 bin ürünü otel odalarına getiren Kleo, Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport’a
da minibar, oda kasası (safebox) ve ahşap sunum tepsili kettle setlerini ile ilgili çözümler sundu.

Kurulduğu 1992 yılından bu yana turizm sektörüne minibar çözümleri sunan Kleo, 2000’li yıllardan sonra kapsamını genişleterek şişe
soğutucu ve derin dondurucu üretimine de başladı. Konaklama ve sağlık sektörlerinin yanında derin dondurucu ürünleriyle perakende
ve gıda; şişe soğutucusu üretimleri ile de içecek firmalarına ürün ve hizmet sağlayan KLEO, iki fabrikada 320 çalışanı ile minibar
üretim alanı ve kapasitesinde dünyanın 3’üncü büyük firması konumunda. Turizm sektörüne minibar ve oda ekipmanlarında saç
kurutma makinesi, kettle ve kettle set ile oda kasası gibi ürünlerle hizmet veren Kleo, Türkiye’de birçok projede ilk anılan marka olarak
dikkat çekiyor.

KLEO, her yıl 70 bin ürün ile otel odalarında yer alıyor

Turizm sektöründe yerli ve yabancı birçok yeni otel yatırımının yanı sıra renovasyona giren tesislerde de tercih edildiklerini söyleyen
Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, “Kleo’yu tercih eden otel markaları arasında Sheraton, Accor, Ramada, Hilton, IHG, TUI,
Marriott gibi yabancı zincirler ile Rixos, Delphin, Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur,
Xanadu gibi Türk otel markaları yer alıyor” dedi. Gür, Kleo’nun her yıl toplam 70 bin ürün ile otel odalarında yer aldığını sözlerine
ekledi. Ürün kullanımının sadece müşteri açısından değil, otel yönetimi açısından da kolay ve güvenli olması gerektiğini ifade eden Gür,
minibar ürünlerinde birçok alternatif sunarken oda kasası (safebox) için tek bir model önerip bunun tercih edilmesini sağladıklarını belirtti.
Kettle setlerde ise standartlarını en üst seviyeye ulaştırdıklarını ifade eden Gür, “2016 model ahşap sunum tepsilerimizin köşelerini de
oval hatlı üretiyoruz. Kamuoyunu ilkler konusunda her yıl en az yeni iki model ya da özellik olarak bilgilendiriyoruz” şeklinde konuştu.

“Kleo için havaalanı, liman, demiryolu ve fuar alanları otellerinin çok daha farklı bir önemi var”

Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport projesine çözüm ortağı olarak dahil olma süreçlerini aktaran Evrim Gür, “Firma olarak
Hilton markaları ile işbirliklerimiz bulunuyor. MVK Mimari Grup’un Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport projesi için de kendileriyle
görüşmelere başladık. Öncesinde birçok projede yer aldığımızdan bilgi aktarımı ve ürün seçimi hızlı bir şekilde sonuçlandı. Bu projede de
Ataköy Hampton ile paralel bir minibar modeli tercih edildi. İstanbul Ataşehir’de iki yıl önce açılışını yaptığımız ofisimizden gerekli bilgi ve
numune çalışmalarını hızlıca gerçekleştirdik. Minibar, Safebox ve ahşap sunum tepsili kettle set tedariklerini gerçekleştirdik” dedi.
Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport projesine başından beri büyük önem verdiklerini belirten Gür, sözlerini şöyle tamamladı;
“Kleo için havaalanı, liman, demiryolu ve fuar alanları otellerinin çok daha farklı bir önemi var. Çünkü bu otellerde kalan konuklar daha
heterojen kimliklere ve anlayışlara sahip. Bu nedenle konukların otellerden memnun kalması için bizlere daha büyük bir yük düşüyor. Marka
değerine Kleo olarak bizler de katkı yaptığımız için mutluluk duyuyoruz” dedi.

 

ARALIK 2016 - Turizm & Yatırım Dergisi - Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odalarda Minibar Yerleşimine Dikkat!

Turizm sektörüne sunduğu çözümlerle adından söz ettiren KLEO; üretim alanı, kapasitesi ve teknolojisi ile dünyanın
3. büyük minibar üreticisi konumunda bulunuyor.

Şehir ve iş oteli yatırımlarında minibarın doğru seçimi hakkında bilgi veren KLEO MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür:
“Şehir ve iş otellerinde ağırlıklı olarak kullanılan cam kapılı minibarların yerleşimi, minimum 40 / 50 cm yukarıda
olmalı. Bunun sebebi ise; kullanım, güvenlik, hijyen ve satış” açıklamasında bulunuyor.

ŞEHİR VE İŞ OTELİ YATIRIMLARINDA MİNİBARIN DOĞRU SEÇİMİ VE ODALARDA DOĞRU KULLANIMI KONUSUNDA
YATIRIMCILARA NELER ÖNERİRSİNİZ?

Şehir otellerinde çok yüksek oranda cam kapılı minibar ürünleri kullanılıyor. Bunun sebebi ise, cam kapılı ürünlerin satış
açısından daha verimli olması, müşterilere minibar içerisindeki ürün seçiminde kolaylık sağlaması; oda çıkış işlemlerinde
minibar görevlisinin hızlı kontrolünü sağlayarak ön büro işlemlerini hızlandırıyor olmasıdır. Minibar cam kapı uygulamalarında
minibar yerleşiminin minimum 40 / 50 cm yukarıda olmasını tavsiye ediyoruz. Bunun, 4 önemli nedeni bulunuyor:

Kullanım: Müşterilerin çoğu, çok fazla eğilmek istemiyor. Aynı şekilde minibar görevlilerinin temizlik ve yeni ürün yerleşimleri
de zor oluyor.

Güvenlik: Cam kapı uygulamalarında mobilya kapağı olmayacağından, dar geçişlerde cam kapıya valiz vb. çarpmaları engellemek.

Hijyen: Hangi zemin kullanılırsa kullanılsın yerde olan bir minibar için oda içinde misafirin hareketleri sırasında oluşacak toz conta
aralarında, kapı üzerinde kalabiliyor. Minibar yüksek olursa bu risk azalıyor.

Satış: Minibar yer hizasında olduğunda, özelikle yatak karşısında planlanmış projelerde müşteri minibarı net göremiyor. Bu nedenle
ürün teşhiri zorlaşıyor. Cam kapı uygulamalarında mobilya kapısı olmasa bile çok iyi havalandırma ihtiyacı bulunmaktadır. Tasarım
ve yatırım aşamasında mobilya projelerini bizlerle paylaşmalarını çok önemsiyoruz.

SAHİP OLDUĞUNUZ ÜRETİM TEKNOLOJİSİ, ÜRETİM KAPASİTESİ VE BAYİ-SERVİS AĞINIZ HAKKINDA
BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

KLEO minibar üretim sahası, kapasitesi ve teknolojisi olarak dünyanın 3. büyük tesisi konumunda. KLEO derin dondurucu ve şişe
soğutucu üretimleri nedeni ile kullanıcılara çok hızlı müdahale etmek zorunda. Birçok içecek ve gıda firmasının teşhir dolaplarını
üreten KLEO, her zaman en etkin servis hizmetini sunmaya özen göstermektedir. Dolayısıyla minibar ürünlerinde de aynı
servislerimiz hizmet vermektedir. Şu anda Türkiye geneli 200’ün üstünde servis bulunmaktadır. Satış operasyonlarında ise
doğrudan kurumsal satış hizmeti veren KLEO ayrıca birçok şehirde kendi alanında yüksek pazar yapısına sahip firma ile ortak satış
faaliyetleri yürütmektedir. Alıcıların farklı firmalardan alım tercihleri olabilmektedir. Burada önemli olan doğru ürünü doğru fiyatlara
alabilmesidir. Bu nedenledir ki 100’e yakın firma ile yıllardır çalışmaktayız.

PORTFÖYÜNÜZDEKİ TASARRUFLU MİNİ BARLAR HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

Ürettiğimiz tasarruflu mini barlar global pazarda 3 üretici tarafından üretilmektedir. Ancak şu anda hem alıcılar hem de bazı satıcılar
tarafından minibar ile mini buzdolabı kavramı tam olarak benimsenmemiştir. Otel televizyonu ile bireysel kullanım için üretilen
televizyon nasıl farklı ise, minibar ile süpermarketlerde bile satılan satılan bireysel kullanım için tasarlanmış mini buzdolabı
da birbirinden farklıdır. Yaklaşık 10’a yakın otel kullanımı amaçlı fark bulunmaktadır. Yatırım altyapısı ve ciddi bir servis altyapısı
isteyen ekovat sistem minibar ürünlerinde kullanıcıların sürekli takibi de önemlidir. 2016 yılından itibaren REALTIME CLOCKK (RTC)
özellikli minibarları piyasaya sunduk. Bu minibarlarda USB giriş bulunuyor ve el terminali ile işletme çalışma saatleri, soğutma aralıklar
vb. bir çok özelliği kendi işletmesine göre planlayabiliyor. Ayrıca her gün uykuya geçen özellik sayesinde kapının acık unutulması vs.
durumlardan dolayı oluşan buzlanmanın defrostlama ile önüne geçilmiş oluyor. Böylece, minibar içerisi hep kuru kalıyor. Ekovat sistem
bir minibar ile absorbe sistem bir minibar arasında yıllık ( tam yıl çalıştığı varsayılırsa ) ortalama 110 TL tasarruf sağlanıyor. Şu anda
ürünlerimiz günlük 0.11/0,15 kwh/24h enerji tüketimi ile dünyanın en az elektrik tüketen ( A+++ ) ürünleridir. Biz bunu ÖTEKTİK
soğutma yapmadan sağladık. Testler ise TÜV Rheinland Istanbul laboratuvarları’nda yapıldı.

ÜRÜNLERİNİZİ TASARIM, HİJYEN, GERİ DÖNÜŞÜM, SESSİZLİK VB. YÖNLERDEN RAKİPLERİNE OLAN
ÜSTÜNLÜKLERİNDEN BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Minibar ürünleri ile mini buzdolapları arasında birçok fark bulunmaktadır. Bu farklardan önemli olanları, kullanıcılar ile paylaşmaktayız.
KLEO olarak farkımızı belirtmek gerekirse; buzluksuz iç gövde ile üretilmektedir. Çünkü, buzluk hijyenik değildir, yer kaplar ayrıca
müşteri müdahalesinden kaynaklanan güvenlik açıkları oluşur. Bu nedenle minibar ürünlerinde buzluk olmamaktadır. Ayrıca KLEO
minibarların içerisinde girinti ve çıkıntılı bir tasarım bulunmamaktadır. Yani kapısını açtığınızda net iç hacim ve 2 raf görürsünüz.
Böylece, ürünlerin yerleşimi ve teşhiri kolaylaşır. Ürünlerin dolap içerisindeki devrilmeleri engellenir. Minibarları, mobilyaya
sabitleyebilirsiniz. Tasarım olarak ayaklarında sabitleme vida girişleri bulunmaktadır. Ancak mini buzdolapları alttan ayaklıdır ve
sabitlenemez. Ürünlerde sensörlü LED lamba standarttır. Odanın mobilya ve tasarımına göre siyah, beyaz, kahve ve gri renklerde
üretim yapılabilmektedir. Ürünlerin kullanım sürelerinde kapı, gövde, raf yedek parçaları temin edilebilir. KLEO, 15 yıl önce üretilen
bir ürünü için hala parça bulundurma hizmeti vermektedir. Ekovat seriler dünya otel ses standartlarında (38-42 dB) ses üretmektedir.
33/36 dB aralığına indirmek için çalışmalarımız devam etmektedir. Ekovat seriler standart termostat kullanımında bile günde toplam
2,5 saat çalışmaktadır. Ancak, RTC uyku sistemi ürünlerimizde mini barlar zaten programlanan saatlerde çalışmamaktadır. Ve
çalışma oranı günlük yaklaşık 1,5 saate düşürülmüştür

 

Haziran 2016 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Bağlantılar: