ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 2016
2016 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 2016
2016 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 aralık 2014 kasım 2014
nisan 2014 ocak 2014 ekim 2013 ocak 2013
ocak 2013 kasım 2012 ekim 2012
eylül 2012 eylül 2011

 

Oteller güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen, hijyenik ürünlere yöneliyor

Dünyanın ilk duvar tipi MiniBarı olarak sunduğu KEB20C Modeli, Ekovat Sistem A+++ ve Realtime
Clock gibi sistemler geliştirerek dünyada ilklere imza atan KLEO MiniBar; 2018 yılında da bu ilklere
devam ediyor. Otellerin son yıllarda güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen ve
hijyenik ürünlere yönelmeye başladığını söyleyen KLEO MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin, bu
yönelimin gelecek yıllarda da gündemde olacağını belirtti.

Ulusal ve uluslararası zincir otellerden gelen talepler doğrultusunda 20 litre serisini Türkiye’de üreten ilk firma olan KLEO’nun
KEB20C modelinin 3. jenerasyonu, yüzde 100 milli tasarımla son şeklini aldı. 4. jenerasyon çalışmalarını ise Akdeniz Üniversitesi
ile gerçekleştirdiklerini söyleyen KLEO MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin, “Bu konuda devlet teşviki ile yol almak için
çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu ürün, dünyada ilk KLEO tarafından üretildi. Avrupa’da bir üretici bu modelin benzerini
üretmeye başladı, ancak ürünümüz rekabet noktasında konumunu korumaya devam ediyor.” dedi.

“A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modeller tercih ediliyor”

Minibar projelerinde özellikle A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modellerin tercih edildiğini aktaran Yeğin, bunun
nedeninin, odaların daha kullanışlı ve oda ekipmanlarının kolay kullanımına yönelik tasarımlar yapılması olduğunu kaydederek
şunları söyledi; “Oteller genellikle rekabet ve global standartlara yönelik oda ekipmanlarını tercih ederken, son yıllarda
güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen (easy to clean) ve hijyenik ürünlere yönelmeye başladı.
Havalandırma, ses izolasyonu, elektrik ve yangın güvenliği sağlayan, sağlıklı ve kolay temizlenebilen malzemeler ileriki
yıllarda da gündemde olacaktır.”

“Ürün tercihi kalite odaklı yapılmalı”

Türkiye’de rekabetin doğrudan fiyat anlamına geldiğini ifade eden Yeğin, “Oysa ilk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de
önemlidir.” dedi. Otellerin işletme sürecinde, enerji ve garanti sonrası bakım maliyetlerinin, personel etkinliklerinin ve müşteri
memnuniyetinin çok önemli olduğuna vurgu yapan Yeğin, bu sebeple rekabette özellikle bu kavramları ön planda tutmaya
çalıştıklarını belirtti. Son yıllarda bazı büyük markalar da dahil olmak üzere, ana ürün gruplarının piyasaya girişini hızlandırmak
amacı ile kişisel perakende kullanıcıları için tasarlanmış, buzluklu ve Çin’den ithal edilen mini buzdolabı ürünlerinin sektörde
minibar olarak sunulduğunu ve satışının yapıldığını söyleyen Yeğin, “Özel ve kamu hastanelerindeki ürünlerin buzluksuz olması
özellikle hepatit virüsünün barınmaması açısından önemlidir. Minibar ile mini buzdolabı arasındaki en önemli farklardan biri de
budur.
Minibarlarda buzluk yoktur. Yatırımcılara bununla ilgili aradaki çok önemli farkları anlatmak için çaba gösteriyoruz. Kesinlikle
fiyat odaklı değil kalite odaklı ürünler tercih edilmelidir. Yatırım maliyetleri yerine işletme maliyetleri de göz önünde
bulundurulduğunda ürünlerin uzun ömürlü olmasının yanı sıra ciddi tasarruflar da sağlanmaktadır.” şeklinde konuştu.

“Hızlı çözüm için her türlü çabayı göstermek temel ilkelerimiz arasında”

KLEO’nun ürün gamının yanı sıra satış ve satış sonrası süreçleri hakkında da bilgi veren Özgür Yeğin, şunları aktardı; “KLEO
konaklama sektöründe lider marka olarak; minibar, kettle, safebox, sunum tepsisi ve valiz sehpası gibi ürünleriyle yer
almaktadır. Satış aşamasında minibar, mobilya tasarımı açısından ilk önce düşünülen, ancak son süreçte satın alınan ürün
grubundadır. Dolayısıyla ara süreçte mobilya havalandırması ve oda akustik etkenlerinin incelenmesi için müşterinin bizlerle
sürekli temasta olmasını istiyor ve bu süreçte gerekli tüm proje desteğini veriyoruz. Satış sonrası, minibarlarımızın servis
garanti süresi 3 yıl, yedek parça bulundurma garanti süresi ise 10 yıldır. Özel üretim kettle ürünümüz ise 2 yıl değişim
garantilidir. Servis ve yedek parça müdürlüğümüz ile sektöre hızlı çözüm sağlamak için her türlü çabayı göstermek temel
ilkelerimiz arasında yer almaktadır.” dedi.

 

AĞUSTOS 2018 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Yatırımcıların oda ekipmanlarında fiyat algısından uzaklaştığını görüyoruz

KLEO MiniBar; otel, öğrenci yurtları, misafirhaneler ve hastane odaları başta olmak üzere kişisel kullanım gerektiren
ofis, taşıtlar, yaşam destek konteynerleri, askeri projeler gibi birçok özel projede yer almaktadır. KLEO MiniBar
müşterilerine sadece satış aşamasında fiyat odaklı hizmet vermek yerine satış öncesi ve sonrası geri dönüşler alarak
ürünlerini sürekli güncellemektedir. Yenilikler satışı amaçlar ancak eskiyi de güncellemek müşterinin kullanım
memnuniyetini artırır. KLEO MiniBar, her otel odasında bir ürün amacını taşır. KLEO, sektörel basılı yayın ve sosyal
medya reklamlarının tam frekanslarda bütçeleyerek yeni faaliyetleri ve ürünleri hakkında sürekli bilgilendirme
yapmaktadır. Dolayısı ile mevcut kullanıcı referansları ve reklamların iletişim etkisi ile kullanıcı tarafından iletişim daha
çok kurulmaktadır. Proje yapısına göre iletişim mimar, proje müdürü ya da yatırımcı ile iletişim kurulabilir.

Kapasite artışı ve yenilemeler daha ön planda

Her şey dahil sahil turizminde, kriz yeni yatırımları ve yenilemeleri erteledi. Geçen sene çok iyi sonuç alan yatırımcılar
bu sene de doğrulama amaçlı yatırımlarını ertelediler. Ancak bu yıl dolar karsısında birçok yabancı para biriminin değer
kaybetmesi rezervasyonları olumsuz etkiledi yorumları yapılıyor. gelecek sene yatırım kararlarını takip edeceğiz. Her
zaman dediğimiz gibi sahil kenarlarında arsa fiyatlarının artmış olması zaten yatırımların azalmasına neden olmaktadır.
Bunun yerine kapasite artışı ve yenilemeler daha ön plana çıkmaktadır. Öte yandan şehir otelciliği ve butik otel
yatırımları daha da artış gösterdi. Oda kapasiteleri açısından düşük kalsa da bu projelerde yer almak için elimizden
geldiğince yatırımcılar ile görüşmeleri hızlandırdık. Yatırımcıların özellikle oda ekipmanlarında fiyat algısından uzaklaştığını
ve ürün kullanım kolaylığı, temizlik ve hijyen standartlarının önemsendiğini görüyoruz. Enerji verimliliği de ilk talepler
arasında. Ayrıca odaların küçülmesiyle daha küçük modellere ilgi artmış durumda. Ürünlerimiz sabit demirbaş olmaması
nedeni ile mobilya projesinin tasarlanması için ilk önce düşünülen ama en son satın alma kararı alınan ürün grubunda.
Bu nedenle havalandırma projelendirmesi konusunda mobilya imalatı sonrası uyarılar yapmak zorunda kalıyoruz.
Mobilyada revizyonlar yapılması gerekebiliyor. Havalandırma projesi için ara sürece katılmamız gerekiyor.

HAZİRAN 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleo MiniBar, Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir’de Eco model minibarlarıyla yer aldı

Turizmin yanı sıra konaklama, sağlık, ulaştırma ve kamu alanlarına yönelik de ürün ve hizmet
sunan Kleo MiniBar, yerli ve uluslararası birçok firmaya çözüm ortağı olmaya devam ediyor.
Farklı Radisson otellerindeki başarılı uygulamaları vesilesiyle Park Inn by Radisson İstanbul
Ataşehir projesinde de yer alan Kleo MiniBar, projede Kleo Absorbe Sistem Minibar ürünlerini
sağladı

“Seyahatlerde neredeyse her otelde bir Kleo ürünü ile karşılaşmak mümkün”

Firmanın turizme yönelik faaliyetleri hakkında bilgi veren Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, "Turizm sektörüne
90’lı yıllarda hizmet vermeye başlayan Kleo MiniBar, oda ekipmanları konusunda hizmet sunan çok az sayıdaki firmalardan
biri ancak, uzun yıllardır turizm sektörüne ekipman sağlayan birçok marka ile de satış konusunda çalışmalar yapıyoruz.
Kleo Minibar, konaklama alanında en çok bilinen markalar arasındadır. Dolayısıyla Türk ve uluslararası tüm markalar ile
çalışıyoruz. Seyahatlerde neredeyse her otelde bir Kleo ürünü ile karşılaşmak mümkün. Kleo MiniBar olarak sadece
turizm değil sağlık, ulaştırma ve kamu yatırımları ile bankalar, fabrikalar, sendikalar gibi özel kurumlar içerisinde, oda
yatırımlarının çoğunda yer alıyoruz.”

“Kleo Absorbe Sistem Minibar ürünlerimiz kullanıldı, Eco modelimiz tercih edildi”

Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir projesine Kleo Minibar’ın dahil oluşu ve tesiste yapılan çalışmalar hakkında bilgi
veren Gür, "Son yıllarda Radisson projelerinde başarılı çalışmalar yaptık. Bu çalışmalarda markamız güvenilir ve tatminkar
düzeyde olmasıyla diğer Radisson projelerinde de tercih sebebi oldu. Ataşehir Projesi bizim için çok önemliydi. En son
Imes Four Poınts By Sheraton ve Sheraton Grand Ataşehir Projesini yapmış olmamız ve ayrıca Ataşehir’de ofisimiz olması
nedeniyle bizim için çok daha büyük bir önemi oldu. Bu tesiste Kleo Absorbe Sistem Minibar ürünlerimiz kullanıldı, Eco
modelimiz tercih edildi. Bu üründe birçok özellik standart olarak sunuldu” ifadelerini kullandı. Ataşehir’in yeni iş merkezleri
ve her yere kolay ulaşım sağlayan lokasyonu ile önemli bir yatırım bölgesi olduğunu belirten Gür, "Bu projede yer almak
bizim için heyecan verici oldu. Yatırım ve işletme yetkilileri ile çalışanlarına iş hayatlarında başarılar diliyoruz” dedi.

MART 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi (Park Inn by Radisson Istanbul Ataşehir Eki )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

KLEO MiniBar 2018’de sağlık yatırımlarıyla büyüyecek

“Turizmde sıkıntılı bir 2016 yılı geçirdikten sonra 2017 yılı bir nevi toparlanma, mevcudu koruma
yılı olarak geçti. Dolayısıyla yatırımcılar bu belirsizlikte yeni projeler ya da yenilemeler için
bütçe ayırmadı. Fakat sezon sonundan itibaren 2018 yılının verilerinin iyi gelmesi ile dönüşüm,
yenileme projeleri hızla arttı. Bu sene de devam edeceğini düşünüyoruz.”

Turizm, sağlık, konaklama ve taşımacılık sektörlerine minibar, kettle, sunum tepsisi, safebox ve valiz sehpası çözümleri
sunan KLEO MiniBar, bu yıl 18. kez katıldığı ANFAŞ Otel Ekipmanları Fuarı’nda sergilediği yeni ürünleriyle inovatif,
teknolojik ve vizyoner marka gücünü bir kez daha ortaya koydu. 2017 yılındaki toparlanma sürecine bağlı olarak bu yıldan
beklentilerinin yüksek olduğunu belirten KLEO MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin ile ANFAŞ Fuarı’nı ve yeni döneme ilişkin
planlamalarını konuştuk.

ANFAŞ Otel Ekipmanları Fuarı’nda bu sene de yerinizi aldınız. Fuar nasıl geçti, hedeflerinize ne oranda
ulaşabildiniz?

Gayet güzel, oldukça verimli bir fuar geçirdik. Buradan da emeği geçen tüm ANFAŞ Fuarcılık yönetimine ve çalışanlarına
teşekkür ederiz. Bu yıl 29. su düzenlenen fuara 18. kez katılmış olduk. Başlıca hedeflerimiz yeni ürünlerimizi ve mevcut
ürünlerimizdeki yaptığımız yenilikleri tedarikçilerimize sunmak, onların ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkındaki görüşlerini
almak, yurt dışından katılan firmalar ile iş ortaklıklarımızı güçlendirmek, sayısını artırmaktı. Her sene olduğu gibi bu sene de
birçok yabancı firma ile görüşmelerimiz ve bağlantılarımız oldu. Katılımcıların büyük bir kısmı; Türkiye Cumhuriyetleri, Balkan
ülkeleri, İran, Ürdün, Filistin ve Rusya gibi ülkelerdi. 70 ülkeye ihracat yapan bir firma olarak arzumuz; İngiltere, Almanya,
Fransa ve Hollanda gibi ülkelerden katılımcıların sağlanması ve artırılmasıdır.

Bu tür fuarlar firmanıza neler katıyor?

Bizim için en önemlisi, yaptığımız işin, ürünün, hizmetin, yeniliklerin değerlendirilmesi ve karşılıklı fikir alışverişinde
bulunulmasıdır. Aldığımız geri dönüşler bizim en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla
ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan sektördeki nadir firmalar arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla alınan bilgiler ışığında
Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor. Örneğin 2015 yılı ANFAŞ Fuarı’ndan gelen geri dönüşler doğrultusunda
2016 yılında enerji sınıfı A++ olan Ekovat (Kompresörlü) Sistem MiniBarlarımıza RTC (Real Time Clock-Uyku Modu) özelliğini
ekledik. Ekovat Sistem MiniBarlarımız Absorbe Sistem MiniBarlarımıza göre 2,5 kat daha iyi soğuturken 6 kat daha az enerji
tüketir hale geldi. Böylelikle sektöründe enerji sınıfında A+++ ürün üreten ilk ve tek firma olduk. Onun da haklı gururunu
yaşıyoruz. Ürünümüz 2017 yılında ulusal ve uluslararası zincir oteller dahil birçok yeni projelerin ve revizyon projelerinin
aranılan ürünü olmuştur, olmaya da devam etmektedir. Çünkü düşük enerji tüketimi ile ülkemize ve yatırımcılarımıza ciddi
tasarruf olanağı sağlamaktadır.

Bu sene fuara hangi ürünlerinizle katıldınız? Tanıttığınız yeni ürünleriniz oldu mu?

KLEO MiniBar olarak; turizm, sağlık, konaklama ve taşımacılık sektörlerine hizmet sunuyoruz. Ürünlerimiz minibar, kettle,
sunum tepsisi, safebox ve valiz sehpasından oluşmaktadır. Her ANFAŞ Fuarı’nda olduğu gibi bu sene de yeni bir ürün
tanıtımımız oldu. Uluslararası zincir ve şehir otellerinden gelen talepler doğrultusunda yine Türkiye’de bir ilki başararak
20 Litre MiniBarımızı tedarikçilerimizin beğenisine sunduk. Oldukça beğenildi ve ilgi gördü. Absorbe sistem ve A+++ Ekovat
sistem olarak üretimlerimiz devam ediyor. Ayrıca mevcut Absorbe sistem minibarlarımızda yeniliğe giderek otomatik defrost
özelliği ekledik. Bu sayede tüm MiniBarlarımızda Led iç aydınlatma ve otomatik defrost özelliklerini standart olarak sunmaya
başladık. Yine 20 litre olan fakat bir tablo gibi duvara asılan MiniBarımızı sergiledik, geliştirme çalışmalarımız Akdeniz
Üniversitesi ve Devlet destekli olarak devam etmektedir.

Değerlendirmelerinize göre 2017 yılı turizm sektörü için nasıl geçti? Bu yıldan beklentileriniz neler?

Hepimizin bildiği gibi turizmde sıkıntılı bir 2016 yılı geçirdikten sonra 2017 yılı bir nevi toparlanma, mevcudu koruma yılı
olarak geçti. Dolayısıyla yatırımcılar bu belirsizlikte yeni projeler ya da yenilemeler için bütçe ayırmadı. Fakat sezon
sonundan itibaren 2018 yılının verilerinin iyi gelmesi ile dönüşüm, yenileme projeleri hızla arttı. Bu sene de devam
edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca sağlık sektörü yatırımlarında hijyenik koşulların ve hepatit riskinin olmaması için buzluksuz
A+++ Ekovat serisinin talep edilmesi nedeni ile bu modellerimize yoğun talep olmaktadır. 2018 yılında sağlık sektörü
yatırımlarında da önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyoruz.

ŞUBAT 2018 - Hotel&Restaurant HI-TECH

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aldığımız geri dönüşler en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır

Gayet güzel, oldukça verimli bir fuar geçirdik. Emeği geçen tüm ANFAŞ Fuar yönetimine ve çalışanlarına çok teşekkür
ederiz. Bu yıl 29’uncusu düzenlenen ANFAŞ Otel Ekipmanları fuarına 18’inci kez katılmış olduk. Başlıca hedeflerimiz
yeni ürünlerimizi ve mevcut ürünlerimizde yaptığımız yenilikleri tedarikçilerimize sunmak, onların ürünlerimiz ve
hizmetlerimiz hakkındaki görüşlerini almak, yurt dışından katılan firmalar ile iş ortaklıklarımızı güçlendirmek, bunların
sayısını arttırmaktı. Önemli olan yaptığımız ürünün, hizmetin, yeniliklerin değerlendirilmesidir. Aldığımız geri dönüşler
en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan
sektördeki nadir firmalar arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla alınan bilgiler ışığında Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız çok
hızlı ilerliyor. Örneğin 2015 yılı ANFAŞ Fuarında gelen geri dönüşler doğrultusunda 2016 yılında enerji sınıfı A++ olan
Ekovat (Kompresörlü)Sistem Mini Barlarımıza RTC (Real Time Clock- Uyku Modu) özelliğini ekledik. Ekovat Sistem Mini
Barlarımız, Absorbe Sistem Mini Barlarımıza göre 2,5 kat daha iyi soğuturken 6 kat daha az enerji tüketir hale geldi.
Böylelikle sektöründe enerji sınıfında A+++ ürün üreten ilk ve tek firma olduk. Haklı gururunu yaşıyoruz.

2018 yılı verilerinin iyi gelmesi dönüşüm ve yenileme projelerini artırdı

Her ANFAŞ Fuarında olduğu gibi bu sene de yeni bir ürün tanıtımımız oldu. Uluslararası zincir ve şehir otellerinden
gelen talepler doğrultusunda yine Türkiye’de bir ilki başararak 20 litre mini barımızı tedarikçilerimizin beğenisine
sunduk. Absorbe sistem ve A+++ Ekovat sistem olarak üretimlerimiz devam ediyor. Ayrıca mevcut Absorbe sistem
minibarlarımızda yeniliğe giderek otomatik defrost özelliği ekledik. Bu sayede tüm Mini Barlarımızda Led iç aydınlatma
ve otomatik defrost özelliklerini standart olarak sunmaya başladık. Hepimizin bildiği gibi turizmde sıkıntılı bir 2016 yılı
geçirdikten sonra 2017 yılı bir nevi toparlanma, mevcudu koruma yılı olarak geçti. Dolayısıyla yatırımcılar bu
belirsizlikte yeni projeler ya da yenilemeler için bütçe ayırmadı. Fakat sezon sonundan itibaren 2018 yılının verilerinin
iyi gelmesi ile dönüşüm, yenileme projeleri hızla arttı.

ŞUBAT 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KLEO Minibar’dan ilklere bir imza daha

Duvar Tipi Minibar KEB20C Model, Ekovat Sistem A+++, Realtime Clock gibi sistemler
geliştirerek dünyada ilklere imza atan KLEO MiniBar; bu ilklere 2018 yılında da devam
edecek. Türkiye’de 20L serisini üreten ilk firma olmaya hazırlanan KLEO Minibar; duvar
tipi minibar çalışmalarını da sürdürecek.

KLEO Minibar, sektöre sunduğu ürün çeşitliliği ve verimlilik açısından otel yatırımcılarının tercihi olmayı
sürdürüyor. Ürünlerini Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları doğrultusunda hayata geçirdiklerini söyleyen KLEO Minibar
Ticaret Müdürü Evrim Gür; her yıl en az 2 yeni ürünü hizmete sunduklarının altını çiziyor.

Sektörünüzde bugüne kadar hangi yeniliklere ve ilklere imza attınız?

KLEO Minibar olarak dünyanın ilk duvar tipi mini barını ISVEC Eurobar ile ortak ürettik. 20 yıl önce tasarladığımız
ürünümüzü Duvar Tipi Minibar KEB20C model koduyla müşterilerimize sunmaya devam ediyoruz. KEB20C modelinin
3. Jenerasyonu, yüzde 100 milli tasarımla son şeklini aldı. 4. jenerasyon çalışmalarını ise Akdeniz Üniversitesi ile
gerçekleştiriyoruz. Bu konuda devlet teşviki ile yol almak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu ürün, dünyada
ilk KLEO tarafından üretildi. Avrupa’da bir üretici bu modelin benzerini üretmeye başladı ancak ürünümüz rekabet
noktasında konumunu korumaya devam ediyor.

“Pek çok ilke imza attık”

KLEO ayrıca dünyada Realtime Clock (RTC Sistem) özelliğini müşterilerine ilk kez sunan firma olma özelliğine de
sahip. Aynı zamanda RTC sistemle Ekovat Sistem A+++ enerji sınıfındaki minibar modellerimizin hem sıcaklık
aralıkları ( fresh mod / kiler mod ) hem de otel ya da hastaneni mevsim / sezon durumuna göre çalışma saat
aralıkları, USB slot yardımıyla programlanabiliyor. Bu sistemle dünyada bir kez daha adımızdan söz ettirdik ve söz
konusu sistem hala başka bir üretici tarafından üretilemedi.

Ar-Ge stratejiniz ve çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Maalesef Ar-Ge tek başına yeterli olmamakla birlikte Ür-Ge ile eş güdümlü hareket ediyor. Minibar ve oda
ekipmanları, misafirler tarafından doğrudan kullandığı için hem misafirlerden hem de kurumsal yöneticilerden
almış olduğumuz geri dönüşler bizim en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturuyor. Bu noktada iletişimi çok
önemsiyoruz. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan sektördeki nadir firmalar
arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla sahadan alınan bilgiler ışığında hızlı bir Ar-Ge çalışması gerçekleştiriyor; sonra
Ür-Ge çalışmalarına geçiyoruz.

“Ür-Ge çalışmalarına ağırlık veriyoruz”

Ürünlerimizi, Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları doğrultusunda hayta geçiriyoruz. Her yıl en az 2 yeni ürünü hayata
geçiriyoruz. Bu nedenle artık sunum yaptığımız fuarlarda mutlaka profesyonel kullanıcılar “Bu seneki yeniliğiniz nedir?”
Diye soruyorlar. Bu nedenle Ar-Ge çalışmalarından çok Ür-Ge çalışmalarına önem veriyoruz.

Önümüzdeki yıllarda hangi alanlarda ne tür yenilikler planlıyorsunuz?

KLEO MiniBar’ın ana hedefi çevreci ürünleri hayata geçirmek. Yanı sıra easy to clean şartları, kullanım ve temizlik
kolaylığı ve enerji tüketimi de ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Tüm ürünlerimizde bu konulara ağırlık veriyoruz.
2018 yılında 20L serisini çıkaran Türkiye’deki ilk firma olacağız. Duvar tipi minibar çalışmalarımız devam edecek.

OCAK 2018 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


KLEO, 2018'de Türkiye'nin ilk 20 litre minibar modellerini müşterileriyle buluşturacak

Konaklama, sağlık ve taşımacılık sektörlerine, oda içi ekipmanlarıyla ilgili çözümler sunan
ve 70 ülkeye ihracat yapan KLEO Minibar, 2017 yılında; Hilton, Holiday lnn, Accor,
Ramada ve Starwood gibi önemli otel gruplarının hayata geçirdiği projelerin yanı sıra
kamu projelerinde de yer aldı. KLEO Minibar, özellikle uluslararası zincir otellerin talep
ettiği Türkiye'nin ilk 20 litre minibar modellerini 2018 yılı içerisinde müşterileriyle
buluşturacak. Kapasite yeterliliği nedeniyle üretimde revizyona gerek görmeyen firma
ayrıca 2018 yılında sağlık yatırımlarında önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyor.

Minibar, kettle set, saç kurutma cihazı, safebox ve valiz sehpası gibi oda içi ekipmanları alanında uzman KLEO
Minibar, otel projelerinin yanı sıra sağlık ve taşımacılık sektörlerinde de yapılan projelerin aranılan tedarikçi markası
olmaya devam ediyor. KLEO'nun bugün 70 ülkeye ihracat yapan, özel ve kamu kurumlarına tedarik noktasında
Türkiye'nin en çok tanınan markası olduğunu belirten KLEO Minibar Ltd. Ticaret Müdürü Evrim Gür, 2017 yılında;
Hilton, Holiday Inn, Accor, Ramada ve Starwood gibi önemli otel gruplarına ürün tedariği sağlamaya devam ederken
birçok şehir oteli ve kamu yatırımında da yer aldıklarını söyledi.

"2018 yılında yenileme projelerinin ön plana çıkacağını tahmin ediyoruz"

2017 yılının sektör ve firmaları açısından nasıl geçtiğine dair görüşlerini paylaşan Evrim Gür, '2017, önceki iki yılın
etkisiyle toparlanma sürecinin yaşandığını bir sene olarak geçti. Tam olarak toparlanmanın sağlandığı görülmese de
şehir otelleri ve kamu yatırımları projeleri ile KLEO, faaliyetlerinin iyi geçmesi için gayret gösterdi" dedi. Antalyada
Rusya krizinden kaynaklanan etkilerin azalması ile 2018 yılında yenileme projelerinin ön plana çıkacağını tahmin
ettiklerini ifade eden Gür, bu nedenle sezonsal alımların dışında rekabete dayalı ve müşteri sadakat unsurlarına
paralel oda yenilemelerinin artacağını tahmin ettiklerini dile getirdi.

"2018'de sağlık sektörü yatırımlarında önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyoruz"

2018 yılı için üretim kapasitesinin yeterli olmasından dolayı bir revizyona gitmeyi düşünmediklerini söyleyen Evrim Gür,
yeni dönem planları ve çalışmalarına dair şunları aktardı; 'Turizm sektörünün dışında sağlık sektörü yatırımlarında
hijyenik koşulların ve hepatit riskinin olmaması için buzluksuz Ekovat serisinin talep edilmesi nedeniyle bu modellerimize
yoğun talep olmaktadır. 2018 yılında sağlık sektörü yatırımlarında önemli bir tedarik hacmine ulaşmayı hedefliyoruz."

"Absorbe sistem minibarlarda elektronik defrost özelliği standart olarak sunulacak"

Neredeyse her yıl sektöre yeni bir model veya özellik kazandırmanın KLEO'nun kurumsal hedeflerinin değişmeyen bir
özelliği olduğunun altını çizen Evrim Gür, '2018 yılı içerisinde Türkiye'nin ilk 20 litre minibar modellerini kurumsal
müşterilerimize sunmayı planladık. Özellikle uluslararası zincir oteller bu modeli uzun süredir talep etmekteydi. Ayrıca
absorbe sistem minibarlarda elektronik defrost özelliği standart olarak sunulacak" diye konuştu. Gür, son 20 yıldır
kesintisiz bir şekilde katılım sağladıkları ANFAŞ Hotel Equipment fuarında, 20 litre minibar modellerini müşterilerine
tanıtacaklarını da sözlerine ekledi.

OCAK 2018 - Turizm & Yatırım Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

DoubleTree by Hilton İstanbul Topkapı'nın Minibar ve Kettle İhtiyacını KLEO Karşıladı

Turizm sektörüne başta minibar olmak üzere, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle
setleri ile kasa gibi oda ekipmanları alanında çözümler sunan KLEO minibar üretim alanı
ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olmasıyla dikkat çekiyor. KLEO her
yıl 70 bin ürün ile otel odalannda yer buluyor.

Başta turizm olmak üzere, sağlık ve perakende sektörlerine minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu ürünleriyle
etkin ve verimli çözümler sunan KLEO, aynı zamanda minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü
büyük firması olmasıyla dikkat çekiyor.
Turizm sektörüne uzun yıllardır hizmet veren KLEO'nun, sunduğu çözümler ve sağladığı verimlilikle yeni otel
yatırımlarının tercihi olduğunu belirten KLEO MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür, firmanın her yıl 70 bin ürün ile otel
odalarındaki yerini aldığını kaydetti.

KLEO, konfor ve verimliliğe odaklanan ürünlerle öne çıkıyor

Turizm sektörüne başta minibar olmak üzere, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle setleri ile kasa gibi oda
ekipmanları alanında çözümler sunan KLEO, müşteri memnuniyeti kadar otel yönetimlerinin konfor ve verimliliğine de
odaklanan ürünlerle öne çıkıyor. Minibar olarak birçok seçenek sunan firma, oda kasaları alanında ise tek bir model
önerisinde bulunuyor.
Sundukları ürünlerle ilgili bilgi veren Gür, 'Kettle setlerde, standartları en üst seviyeye taşıdık. Sektöre ilkleri
kazandıran bir firma olarak her yıl en az iki modelle ya da yeni özelliklerle fark yaratıyoruz" dedi. Yerli ve yabancı
birçok otel zincirinin projesinde ürünleriyle yer alan KLEO'nun otel referansları arasında Ramada, Hilton, IHG, TUI,
Marriott, Sheraton, Accor, Hilton, IHG, TUI gibi yabancı zincir markaların yanı sıra Crystal, Barut, Limak, Sueno,
Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Xanadu ve Rixos'un da aralarında bulunduğu çok sayıda yerli
marka da yer alıyor.

"Yurt dışı markalara alternatif olarak değerlendirilen KLEO, önemli bir tercih olmaya devam ediyor"


Projede KLEO tarafından yapılan uygulamaları anlatan Evrim Gür, 'Hampton ve DoubleTree projelerinde yurt dışı
markalara alternatif olarak değerlendirilen KLEO, 3 yıl garanti süresi, fiyat kalite oranı ve üst düzey müşteri
ilişkileri yönetimi ile önemli bir tercih nedeni olmaya devam ediyor. Gül inşaat projesinde, projenin en başından
beri yer almamız nedeniyle zincir marka çalışmalarında kolaylıkla onayımızı alabildik. Bu projede minibar olarak 45
litre absorbe blok kapı modellerimiz ve otel tip 1,2 litre çelik kettle ürünlerimiz ile yer aldık" dedi.

"Şehir otelciliği ülkemizde halen çok gerilerde"

DoubleTree by Hilton istanbul Topkapı hakkında da değerlendirmede bulunan Gür, 'Hilton markaları son 10 yıldır
ciddi bir yatırım içerisinde. Şehir otelciliğinde rekabetin artması, diğer yerli ve yabancı markaların rekabet içerisine
girmesine neden oldu. Böylelikle sadece müşteri ilişkileri ve kurumsal yönetim yapısındaki gelişmeler değil, tesis
yapılarında da kaliteyi artıran projelendirmeler gerçekleşti. Şehir otelciliği ülkemizde halen çok gerilerde ve oda
kapasitesi çok az; sanayi, eğitim, sağlık, ulaşım ve hizmet sektöründeki hızlı büyümeye cevap verecek yeterli
oda sayılarından çok çok uzaklarda. Bu açığı gören yabancı zincir markalar çok hızlı hareket ederek yerli
yatırımcılar ile ortaklıklar yapmaktalar. DoubleTree by Hilton istanbul Topkapı da işte bu amaçla projelendirildi
ve hizmete açıldı. Yatırımcı ve marka sahipleri ile çalışanlarına işlerinde başarılar diliyoruz" şeklinde konuştu.

ARALIK 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - DoubleTree By Hilton İstanbul Topkapı Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kleo otellerin tercihi olmaya devam ediyor

Sektöre sunduğu ürün çeşitliliğiyle otel yatırımcılarının tercihi olmaya devam eden Kleo;
minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olarak ön
plana çıkıyor. Otel odalarının vazgeçilmezi olan Kleo; Four Points by Sheraton İzmir’de
minibar, ahşap sunum tepsili kettle set ve kasa ürünleriyle yer aldı.

Minibarlarda özellikle A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modellerin tercih edildiğini söyleyen Kleo Minibar Ticaret
Müdürü Evrim Gür ile Four Points by Sheraton İzmir projesinde yer aldıkları ürünleri, minibar pazarındaki trendleri ve çalışmaları
hakkında konuştuk.

Four Points by Sheraton İzmir projesinde hangi ürünleriniz kullanıldı?

Otelde; minibar, ahşap sunum tepsili kettle set ve kasa ürünlerimiz kullanıldı. Otel konsepti gereği minibarlar 35 litre blok kapılı
tercih edildi. Kasa ise notebook ölçüsünde kullanıldı.

Minibar pazarında güncel trendler neler?
Minibar projelerinde özellikle A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modeller tercih ediliyor. Bunun nedeni odaların daha
kullanışlı ve oda ekipmanlarının kolay kullanımına yönelik tasarımlar yapılmasıdır. 2018 yılında ANFAŞ fuarında Türkiye’nin ilk en
küçük minibarını profesyonellerle buluşturacağız. 21L olan bu model özellikle birçok uluslararası zincir marka tarafından tercih
edilmektedir. Ayrıca duvar tip modelimiz son zamanlarda ilgi görmekte.

AR-GE çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
AR-GE ve ÜR-GE çalışmalarımız kurumsal ürün kategorisinde doğrudan kurumsal müşterilerimiz ile çok yakın iletişim ve doğru geri
dönüşlerle yön bulmaktadır. Her yıl yeni bir ürün ya da yeni bir özellik kazandırmadığımız zaman kendimiz mutsuz hissediyoruz.
Bu yıl içerisinde tüm absorbe modellerde otomatik defrost standart hale getirildi. Yeni ürünümüz KMB20 serisi ise fuarlardan
sonra hem absore hem de ekovat sistemde satışa çıkacak. Her zamanki gibi blok ve cam kapı seçenekleri bulunacak. AR-GE
ve ÜR-GE çalışmalarımızda şu anda iç pazar talepleri daha şekillendirici oluyor. Çünkü ülkemiz her zaman 4 mevsimi aynı anda
yaşıyor. Üretilen bir model aynı anda 35 derece ile 15 derece olan farklı iki bölgede kullanılıyor. Dolayısıyla ürün verimliliği
kendisini iç pazarda daha belirgin hissettiriyor. Tasarım olarak ise zaten ürünlerde en kolay kullanıma yönelik çalışmaları yine
kurumsal müşterilerimizden gelen geri dönüş bilgileri ile gerçekleştiriyoruz

KASIM 2017 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Güvenlik Açığı Olmayan, Yeşil Enerjili, Kolay Temizlenebilen Ürünlere Yönelim Başladı

Ürünlerimiz arasında oda içerisinde kullanılan minibar, oda kasası (safebox), kettle, ahşap sunum tepsisi, ahşap valiz sehpası
ve saç kurutma cihazı yer alıyor. Kullanıcılardan gelen bilgileri her yıl yeniden değerlendirerek ihtiyaçlara yönelik geliştirme
yapıyoruz. Bu yıl odalar için masif kayın valiz sehpası ürünümüzü kullanıcılarla buluşturduk. Oteller genellikle rekabet ve global
standartlara yönelik oda ekipmanlarını tercih ederken, son yıllarda güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen
(easy to clean) ve hijyenik ürünlere yönelim başladı. Havalandırma, ses izolasyonu, elektrik ve yangın güvenliği sağlayan,
sağlıklı ve kolay temizlenebilen malzemeler ileriki yıllarda da gündemde olacaktır. 2008 global krizinden sonra yatırımcı
profilinde ciddi değişiklikler meydana geldi. Özellikle son 10 yıldır ekipman ve aksesuar seçiminde yatırımların bir çoğunda fiyat
odaklı yatırımlar yapıldı. Edinilen tecrübeler ile son 4 yıldır marka ve ürün yönetimi ile satış sonrası hizmetler fiyatı belirlemeye
başladı. Artık yatırımcı geçmiş tecrübeler doğrultusunda doğrudan fiyata bakarak alım yapmıyor. Yapan gruplar ise zaten kısıtlı
bütçe ile yatırım yaptıklarından kısa sürede yenilemeye geçiyorlar. Konukların değişen talepleri nedeniyle oda aksesuarları
artan oranda açık bir pazar... Tedarikçi noktasında ürün yönetiminin gelişen taleplere ayak uydurması, çevreye duyarlı
ekonomik ve dayanıklı ürünlerin sunumlarının yapılması pazarı geliştirecek ve büyütecektir.

TEMMUZ 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - Dedeman Tokat Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dedeman Tokat’ta, Kleo’nun blok kapılı minibar modeli tercih edildi

Minibar, saç kurutma makinesi, oda kasası, kettle ve kettle set gibi ürünleriyle konaklama sektörüne
yönelik eksiksiz çözümler sunan Kleo, geniş otel referansları arasına Dedeman Tokat’ı da ekledi.
Kleo’nun, Dedeman otellerinin genelinde tercih edilen 45L hacimli blok kapılı minibar modeli,
Dedeman Tokat’ın da odalarındaki yerini aldı.

Başta turizm olmak üzere, sağlık ve perakende sektörlerine minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu ürünleriyle etkin ve
verimli çözümler sunan Kleo, aynı zamanda minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olarak
öne çıkıyor. Turizm sektörüne uzun yıllardır hizmet veren firmanın, sunduğu çözümler ve sağladığı verimlilikle yeni otel
yatırımlarının tercihi olduğunu belirten Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, firmanın her yıl 70 bin ürün ile otel odalarındaki
yerini aldığını kaydetti.

“Sektöre her sene en az iki modelle ya da yeni özellikle buluşturuyoruz”

Turizm sektörüne başta minibar olmak üzere, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle setleri ile kasa gibi oda ekipmanları alanında
çözümler sunan Kleo, müşteri memnuniyeti kadar otel yönetimlerinin de konfor ve verimliliğine odaklanan ürünlerle öne çıkıyor.
Minibar olarak birçok seçenek sunan firmanın, oda kasaları alanında ise tek bir model önerisinde bulunduğunu aktaran Evrim Gür,
“Kettle setlerde, standartları en üst seviyeye taşıdık. Sektöre ilkleri kazandıran bir firma olarak her yıl en az iki modelle ya da yeni
özelliklerle fark yaratıyoruz” dedi.

Kleo’nun ürünleri, yerli ve yab ancı birçok otel zincirinde yer alıyor

Yerli ve yabancı birçok otel zincirinin projesinde ürünleriyle yer alan Kleo’nun otel referansları arasında; Ramada, Hilton, IHG,
TUI, Marriott, Sheraton, Accor, Hilton, IHG, TUI gibi yabancı zincir markaların yanında Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal,
Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Xanadu ve Rixos’un da aralarında bulunduğu çok sayıda yerli marka da bulunuyor.

Projede, Dedeman Grubu’nun genellikle tercih ettiği 45L hacimli model kullanıldı

Turizme dönük çalışmalarına hız kesmeden devam eden Kleo, Dedeman Tokat projesini de referansları arasına ekledi. Dedeman
Tokat projesine Atlas Yatırım Planlama ile doğrudan iletişim kurarak başladıklarını söyleyen Evrim Gür, projeyle ilgili çalışmaları
hakkında şu bilgileri verdi; “Yatırımcı, Kleo markasını ve diğer kurumsal kullanıcıların memnuniyetine göre modeli belirlemişti.
Planlama 3 ay sürdü ve tam vaktinde teslimatını gerçekleştirdik. Dedeman Tokat projesinde, blok kapılı minibar modelimiz tercih
edildi. Dedeman Grubu’nun genellikle tercih ettiği 45L hacimli model kullanıldı.”

“Atlas Yatırım Planlama, Tokat’a çok güzel bir otel kazandırdı”

Dedeman Tokat’ın hem istihdama katkı sağlayacak hem de otelciliğin şehirdeki gelişimini hızlandıracak çok önemli bir proje olduğunu
vurgulayan Evrim Gür, “Dedeman Tokat’ın yatırımcısı Atlas Yatırım Planlama, tecrübelerini Tokat projesinde daha da geliştirmiş ve
çok güzel bir oteli şehre kazandırmıştır. Dolayısıyla bu projede yer almak bize mutluluk vermiştir. Ülkemizde uluslararası zincir
markaların çok fazla yatırımı var. Dedeman olarak bu markalar ile birlikte rekabet edilmesi şehir otelciliğinin gelişmesi için önemlidir”
dedi.

TEMMUZ 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - Dedeman Tokat Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DoubleTree by Hilton Elazığ’ın tercihi de Kleo oldu

Minibar üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük firması olan Kleo,
sektöre sunduğu ürün çeşitliliği ve verimlilik açısından yeni otel yatırımlarının tercihi olmaya devam
ediyor. Her sene 70 bin ürün ile otel odalarına giren Kleo, DoubleTree by Hilton Elazığ projesinde de
A++ sınıfı Yeşil Enerjili Ekovat sistem minibarları ile yerini aldı
.

Minibar, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set, oda kasası gibi ürünleri ile otel odalarının vazgeçilmezi olan Kleo, sağlık
ve perakende sektörlerine de minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu ürünleriyle hizmet veriyor. Minibar üretim alanı ve
kapasitesinde yıllardan beri turizm sektörünün önemli çözüm ortaklarından biri olarak faaliyet gösteriyor.

Kleo, her yıl 70 bin ürün ile otellerdeki yerini alıyor

Konaklama tesisleri için minibarın yanı sıra saç kurutma makinesi, kettle ve kettle setleri ile kasa gibi oda ekipmanları alanında
ürünler sunan Kleo’nun, sadece müşterinin değil, otel yönetiminin de konforunu ön planda tuttuğunu ifade eden Evrim Gür,
minibar olarak birçok seçenek sunduklarını, oda kasalarında ise tek bir model önerisinde bulunduklarını söyledi. Kettle setlerde,
standartları en üst seviyeye taşıdıklarını belirten Gür, ilkler açısından sektörü her sene en az iki modelle ya da yeni özelliklerle
buluşturduklarını aktardı. Bugüne dek birçok otel projesinde yer alan Kleo’nun referansları arasında yerli ve yabancı birçok zincir
bulunuyor. Bu referanslar arasında; Ramada, Hilton, IHG, TUI, Marriott, Sheraton, Accor, Hilton, IHG, TUI gibi yabancı zincir
markaların yanında Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Xanadu ve Rixos’un da
aralarında bulunduğu çok sayıda marka yer alıyor.

Projede, Kleo’nun kolay temizlenebilen minibarları tercih edildi

DoubleTree by Hilton Elazığ projesinde, Kleo’nun A++ sınıfı Yeşil Enerjili Ekovat sistem minibarların kullanıldığını belirten Evrim
Gür, projeye katılma süreçleri ve sundukları çözümler ile ilgili şunları paylaştı; “Taha Bey Otelcilik ile görüşmelerimiz 2015 yılının
ocak ayında başladı. Bölgede birçok projemiz olduğu için yatırımcı bizden proje desteği aldı. Numuneler gönderildi ve sonrasında
ürünlerin tedariklerini gerçekleştirdik. Tesiste A++ sınıfı Yeşil Enerjili Ekovat sistem minibarlarımız kullanıldı. DoubleTree
zincirlerinde tercih edilen bu üründe buzluk olmadığı için kolay temizlenebiliyor. Bu, Easy to Clean Trendi Minibarımızın en önemli
farklılıklarından biridir.”

“DoubleTree by Hilton Elazığ, şehrin turizm ve ticaret hacmine önemli katkılar sağlayacaktır”

Double Tree by Hilton’un, Türkiye’deki otel zincirlerine Elazığ’da yeni bir halka eklediğini söyleyen Evrim Gür, otelin, Elazığ’ın turizm
ve ticaret hacmine önemli katkılar sağlayacağını vurgulayarak; “Otelin ayrıca nitelikli istihdama yönelik kazanımlar da sağladığını
düşünüyoruz. Umarız bölgedeki yeni yatırımlara da enerji ve ilham kaynağı olur” dedi.

MAYIS 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - DoubleTree by Hilton Elazığ Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hilton Garden Inn Sivas’ta Kleo’nun A+++ Yeşil Enerji özellikli minibarı kullanıldı

Otel projelerine minibar, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set, oda kasası gibi ürünler sunan Kleo’nun, her yıl 70 bin
ürünü otel odalarındaki yerini alıyor. Sağlık ve perakende sektörlerine yönelik de ürün ve hizmet sunan Kleo, minibar üretim
alanı ve kapasitesinde dünyanın 3’üncü büyük firması konumunda bulunuyor. Hilton Garden Inn Sivas projesinde Kleo’nun
Reltime Clock özellikli A+++ Yeşil Enerji özellikli minibar modeli kullanıldı

Konaklama, sağlık ve perakende sektörlerine yönelik minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu üretimi gerçekleştiren Kleo,
kurulduğu 1992 yılından bu yana turizm sektörüne ürün ve hizmet sağlıyor. Otel projelerine yönelik minibar ve oda
ekipmanlarında saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set ile oda kasası gibi ürünlerle hizmet veren Kleo, Türkiye’de birçok
projede ilk anılan marka olarak dikkat çekiyor. 2000’li yıllardan sonra kapsamını genişleterek sağlık ve perakende alanlarına
yönelik de üretim yapmaya başlayan Kleo, bugün iki fabrikada 320 çalışanı ile minibar üretim alanı ve kapasitesinde dünyanın
3’üncü büyük firması konumunda.

Kleo, ürün kullanımında müşteri kadar otel yönetiminin de rahat etmesine önem veriyor

Portföylerinde bulunan ürünler hakkında bilgi veren Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, ürün kullanımında müşteri kadar
otel yönetiminin de rahat etmesine önem verdiklerini vurguladı. Gür, minibar ürünlerinde birçok alternatif sunarken oda
kasası (safebox) için tek bir model önerip, bunun tercih edilmesini sağladıklarını belirtti. Kettle setlerde ise standartlarını en
üst seviyeye ulaştırdıklarını ifade eden Gür, “Ahşap sunum tepsilerimizin köşelerini de oval hatlı üretiyoruz. Kamuoyunu
ilkler konusunda her yıl en az yeni iki model ya da özellik olarak bilgilendiriyoruz” dedi. Kleo’nun her yıl toplam 70 bin ürün ile
otel odalarında yer aldığını ifade eden Gür, Kleo’yu tercih eden otel markaları arasında; Sheraton, Accor, Ramada, Hilton,
IHG, TUI, Marriott gibi yabancı zincirler ile Rixos, Delphin, Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon,
Güral, Göçtur ve Xanadu markalarını örnek gösterdi.

“Hilton Garden Inn, Sivas için önemli bir değer olacaktır”


Kleo olarak Hilton markaları ile çalışmakta olduklarını hatırlatan Evrim Gür, “En son Hampton By Hilton Kahramanmaraş ve
Sabiha Gökçen otellerinin projelerini gerçekleştirdik. Hilton Garden Inn Sivas’ın yatırımcısı ile görüşmelerimiz bir yıl öncesinden
başladı” dedi. Gür, “Bu projede A+++ Yeşil Enerji özellikli minibar modellerimiz kullanıldı. Bu modellerde Realtime Clock (RTC)
Özellik bulunuyor. Bu özellik sayesinde işletme, soğutma düzeyleri ve çalışma saatlerini ayarlayabiliyor. Ürün sürekli defrostlama
ile kendi bakımını kendisi yapabiliyor” dedi. Tedarikçi gözüyle Hilton Garden Inn Sivas’ı değerlendiren Gür, şöyle konuştu;
“Ülkemizde şehir otellerinin ayrı bir önemi bulunuyor. İş seyahatleri ve yurt dışı ziyaretçilerin uluslararası standartlarda
konaklamayı istemeleri bu önemi daha da artırıyor. Dolayısıyla Hilton Garden Inn, Sivas için önemli bir değer olacaktır. Ancak
şehir otelciliği ve zincir markalara milli markaların da eklenmesi en büyük arzumuzdur.”

ŞUBAT 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - Hilton Garden Inn Sivas Eki



Bağlantılar: