Basında Kleo Minibar

Basında Kleo Minibar

"2023 yılı, yurt içerisinde şehir otelleri, özel ve kamu hastaneleri ve bazı özel projeler ile yoğun geçiyor"


KLEO Minibar Ltd; Konaklama, sağlık, gıda, ulaşım ve daha birçok sektöre MiniBar ürünleri konusunda hizmet veren bir firmadır. Yurt içi projeleri dışında pek çok ülkeye ihracat yapmaktadır. 2006 yılında Antalya merkezli olarak kurulan firmamızın İstanbul’da ayrıca satış ofisi bulunmakta. Otellere dönük MiniBar ürünlerinde Absorbe ve Kompresör sistem olarak iki farklı soğutma grubunda 20 litre, 35 litre, 45 litre ve 60 litre hacimlerinde farklı modeller bulunmaktadır. Siyah ve beyaz renk olarak üretilebilen bu modeller ayrıca cam kapılı ya da blok kapılı tercih edilebilmektedir. Yatırımcıdan alınan ön bilgilerden sonra kullanabilecekleri en uygun modelleri birlikte tespit etmekteyiz.

Oteller yatırımlarda kısıtlamalara gittiğinden mevcut minibarlarını değiştirmek yerine yenileme yoluna gidiyorlar 2023 yılı, yurt içerisinde şehir otelleri, özel ve kamu hastaneleri ve bazı özel projeler ile yoğun geçiyor. Yurt dışında ise daha farklı projeler gerçekleştiriyoruz. Şu anda Alman Silahlı Kuvvetlerinin projesini yapıyoruz. 2024 sonuna kadar gerçekleşecek bu projede ilk etap 20 bin adet olmak üzere teslimatlar devam ediyor. Ayrıca birçok ülkeye ihracatımız bulunuyor. Kıyı otelciliğinde ise işler biraz farklı… Yeni yatırımlar ya da yenilemeler oldukça kısıtlı ve temkinli… Özellikle Antalya bölgesinde en çok rework (ürün yenileme) işlemleri yapıyoruz. Oteller yatırımlarda kısıtlamalara gittiğinden mevcut minibarlarını değiştirmek yerine yenileme yoluna gidiyorlar. Rework işlemlerinde minibar gövdesinden standart kompresörün inverter kompresöre dönüşümüne kadar pek çok alternatif çözüm sunuyoruz.


Şirketin hizmet kalitesi müşterilerin marka algısına olumlu yansıyor


Otel yatırımlarındaki artış işlerimizi olumlu etkiliyor. Ancak bu artış daha çok şehir oteli yatırımlarında olduğu için oda sayıları kısıtlı. Seri üretim firmalarında bu, karlılık oranında fazla bir artış anlamına gelmiyor. Çünkü seri imalat sektöründe belli bir adet üretimin altında kalmanız maliyetleri artıran bir etken. Öte yandan gereksiz aksiyonlar ile düşük karlılıklar oluşturmak satış sonrası hizmet kalitesini doğrudan etkileyebiliyor. Spekülatif bir tabirle hatalı fiyat politikası sonucunda adet arttıkça zarar artabiliyor. Ancak biz bunu karlılık politikamızı satış sonrası hizmet politikaları ile birleştirerek, doğru adetleri doğru müşterilere ulaşarak olumlu yöne çeviriyoruz. Böylelikle şirketin hizmet kalitesi müşterilerin marka algısına olumlu yansıyor.


İç pazarda yenileme projelerinin ön planda kalacağı kesin gibi görünüyor


2024 yılında ihracat konusunda artışların devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca her zaman söylediğimiz üzere iç pazarda yenileme projelerinin ön planda kalacağı kesin gibi görünüyor. Çünkü yer ve inşaat maliyetlerindeki anormal artış nedeni ile yeni yatırım zorlaşıyor. Oteller el değiştiriyor ve yenileniyor. Bu hareketlerin devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca uluslararası ve yerli zincir markalar, konaklama sektöründe şehir otelciliği yatırımları ile ön planda olacaktır.


Fuarda yurtdışı ziyaretçi sayısı her yıl daha da artıyor


TUSİD üyesi bir firmayız ve yıllardır Hostech by TUSİD’e katılıyoruz. HOSTECH by TUSID katılımcı profili kadar ziyaretçi profili açısından da her yıl büyüyen bir fuar. Fuarda yurtdışı ziyaretçi sayısı her yıl daha da artıyor. Ayrıca Türkiye geneli birçok turizm profesyoneli ve yatırımcı bu fuarı mutlaka ziyaret ediyor. Oldukça prestijli bir fuar olduğunu özellikle belirtmek isterim.


Turizm İşletme & Yatırım Dergisi - Eylül 2023



"2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız"

Kleo Minibar; konaklama, medikal, ulaştırma ve gıda sektörüne minibar ve oda ekipmanları konusunda ürün tedariki gerçekleştiren bir firmadır. Antalya ve İstanbul’da bulunan kurumsal satış ofisleri ile iç pazar ve dış pazarda etkin faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Ayrıca Aikon firması ile bu ürünlerin üretimini yine Antalya’daki tesislerinde yapmaktadır. Piyasada 22 yıllık tecrübesi ile konusuna en hakim kadrolardan oluşmaktadır. Ülke genelinde 40’ın üstünde firma ile ortak satış faaliyetleri yürüten KLEO, yurt dışında birçok firma ile projeler gerçekleştirmektedir. Bir değerlendirme yapacak olursak, 2021 yılı bizim için toparlanma süreci olarak geçti. İhracat arttı, iç pazarda yenileme ve yeni yatırımlar arttı. Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika, pandemi döneminde en çok ihracat yaptığımız bölgeler oldu. Ancak yatırım iştahı hala kısıtlı. Temkinli yaklaşım hakim. Ayrıca cirolar artmasına rağmen hammadde piyasasındaki nakit ödeme baskısı ve tedarik sürecindeki uzamalar bizi olumsuz etkiledi. Beyaz eşya sektöründe hammadde ve yarı mamul tedariklerinde kronik sıkıntılar halen devam ediyor. Globaldeki tedarik sorunları kadar, maalesef yerli pazarda da suistimal edilen yaklaşımları gördük. Bu nedenle satış noktasında alanımız daraldı ve halen bu şekilde devam ediyor.


Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta


Konaklama tesislerine yönelik ürünlerimizden bahsedecek olursak; 20 litreden 60 litreye kadar cam ve blok kapılı minibar tedarikleri yapmaktayız. Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta. Minibar, özellikle yeni otel projelerinde mobilya ölçüsü nedeniyle ilk önce düşünülen ancak taşınabilir ürün olduğu için en son alınan ürün grubuna giriyor. Dolayısıyla satın alma sürecinde öncelikle sık karşılaştığımız durum yatırımcı alışkanlıkları. Yatırımcı ürünümüzü kullanıyor ise önce satınalma profesyoneli veya yönetim ofis yetkilileri ile fiyat talebinde bulunuyor. Bu kapsamda biz yenilikleri ve ürün yükseltmelerini anlatıyoruz. Şehir otelleri ve resort otellerde satış kanallarımız çok farklı. Şehir otellerinde otel teknik ve idari yöneticiler ile satınlama görüşmeleri yapılıp sonuçlarına ulaşılırken, resort otellerde doğrudan otel yatırımcısı karar verir. Özellikle resort otellerde yaşadığımız en büyük sıkıntı, yeni yatırımcılar ile ürünlerin faydasını anlatmak için, fiyatın önüne geçebilecek toplantılar yapma imkanımızın olmaması. Maalesef teknik detaylar ve kullanım faydalarını incelemek yerine doğrudan fiyat yaklaşımları resort yatırımcılarında yaygın.


ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100


Piyasanın bildiği gibi İnverter minibar, dünyada ilk kez bizim piyasaya sunduğumuz bir minibar sistemi. Ayrıca 2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız. Bunlardan biri Realtime Data Logger dediğimiz, doğrudan işletme teknik servis ve Housekeeper görevlilerinin kontrollerini kolaylaştıracak bir sistem. Bu sistemler Minibarın teknik kontrolü ve verileri bilgisayar, tablet veya cep telefonundan takip edilebilecek. Dünyada bir ilk bu... İki yıldır çalışamaları devam ediyordu ve sona geldik. Diğeri ise 40 litrelik two-way olarak çalışabilen blok kapılı derin dondurucu. İsterseniz -23 derecede derin dondurucu, isterseniz +2/+8 aralıklarda minibar olarak kullanabileceğiniz bir ürün. ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz bu iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100. Sanıyorum, bu sene ANFAŞ Fuarındaki 20’nci yılımız olacak. Her sene fuara katılıyoruz. Fuar hem bizimle çalışan profesyonellerle hem de yeni yatırımcılarla buluşma noktası. Yeniliklerimizi anlattığımız platformlar olması bakımından fuarlar bizim çok önem verdiğimiz etkinlikler…


Turizm İşletme & Yatırım Dergisi -Ocak 2022


"2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız"

Kleo Minibar; konaklama, medikal, ulaştırma ve gıda sektörüne minibar ve oda ekipmanları konusunda ürün tedariki gerçekleştiren bir firmadır. Antalya ve İstanbul’da bulunan kurumsal satış ofisleri ile iç pazar ve dış pazarda etkin faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Ayrıca Aikon firması ile bu ürünlerin üretimini yine Antalya’daki tesislerinde yapmaktadır. Piyasada 22 yıllık tecrübesi ile konusuna en hakim kadrolardan oluşmaktadır. Ülke genelinde 40’ın üstünde firma ile ortak satış faaliyetleri yürüten KLEO, yurt dışında birçok firma ile projeler gerçekleştirmektedir. Bir değerlendirme yapacak olursak, 2021 yılı bizim için toparlanma süreci olarak geçti. İhracat arttı, iç pazarda yenileme ve yeni yatırımlar arttı. Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika, pandemi döneminde en çok ihracat yaptığımız bölgeler oldu. Ancak yatırım iştahı hala kısıtlı. Temkinli yaklaşım hakim. Ayrıca cirolar artmasına rağmen hammadde piyasasındaki nakit ödeme baskısı ve tedarik sürecindeki uzamalar bizi olumsuz etkiledi. Beyaz eşya sektöründe hammadde ve yarı mamul tedariklerinde kronik sıkıntılar halen devam ediyor. Globaldeki tedarik sorunları kadar, maalesef yerli pazarda da suistimal edilen yaklaşımları gördük. Bu nedenle satış noktasında alanımız daraldı ve halen bu şekilde devam ediyor.


Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta


Konaklama tesislerine yönelik ürünlerimizden bahsedecek olursak; 20 litreden 60 litreye kadar cam ve blok kapılı minibar tedarikleri yapmaktayız. Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta. Minibar, özellikle yeni otel projelerinde mobilya ölçüsü nedeniyle ilk önce düşünülen ancak taşınabilir ürün olduğu için en son alınan ürün grubuna giriyor. Dolayısıyla satın alma sürecinde öncelikle sık karşılaştığımız durum yatırımcı alışkanlıkları. Yatırımcı ürünümüzü kullanıyor ise önce satınalma profesyoneli veya yönetim ofis yetkilileri ile fiyat talebinde bulunuyor. Bu kapsamda biz yenilikleri ve ürün yükseltmelerini anlatıyoruz. Şehir otelleri ve resort otellerde satış kanallarımız çok farklı. Şehir otellerinde otel teknik ve idari yöneticiler ile satınlama görüşmeleri yapılıp sonuçlarına ulaşılırken, resort otellerde doğrudan otel yatırımcısı karar verir. Özellikle resort otellerde yaşadığımız en büyük sıkıntı, yeni yatırımcılar ile ürünlerin faydasını anlatmak için, fiyatın önüne geçebilecek toplantılar yapma imkanımızın olmaması. Maalesef teknik detaylar ve kullanım faydalarını incelemek yerine doğrudan fiyat yaklaşımları resort yatırımcılarında yaygın.


ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100


Piyasanın bildiği gibi İnverter minibar, dünyada ilk kez bizim piyasaya sunduğumuz bir minibar sistemi. Ayrıca 2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız. Bunlardan biri Realtime Data Logger dediğimiz, doğrudan işletme teknik servis ve Housekeeper görevlilerinin kontrollerini kolaylaştıracak bir sistem. Bu sistemler Minibarın teknik kontrolü ve verileri bilgisayar, tablet veya cep telefonundan takip edilebilecek. Dünyada bir ilk bu... İki yıldır çalışamaları devam ediyordu ve sona geldik. Diğeri ise 40 litrelik two-way olarak çalışabilen blok kapılı derin dondurucu. İsterseniz -23 derecede derin dondurucu, isterseniz +2/+8 aralıklarda minibar olarak kullanabileceğiniz bir ürün. ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz bu iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100. Sanıyorum, bu sene ANFAŞ Fuarındaki 20’nci yılımız olacak. Her sene fuara katılıyoruz. Fuar hem bizimle çalışan profesyonellerle hem de yeni yatırımcılarla buluşma noktası. Yeniliklerimizi anlattığımız platformlar olması bakımından fuarlar bizim çok önem verdiğimiz etkinlikler…


Turizm İşletme & Yatırım Dergisi -Ocak 2022


"Hostech by TUSİD Fuarı’ndan fazlası ile olumlu sonuçlar aldığımızı belirtebilirim"

Sektör firmalarının yoğun katılım gösterdiği, geniş kapsamlı olan bu fuardan, fazlası ile olumlu sonuçlar aldığımızı belirtebilirim.

Pandemi süreci kişisel seyahatleri kısıtlayan bir süreç. Bu nedenle fuara etkisi kesinlikle hissedildi. Açıkçası pandemi nedeni ile yurtdışı ziyaretçilerin az sayıda ve yurtiçi ziyaretçilerin fazla olmasını bekliyorduk. Ancak tam tersi oldu ve yurtdışı ziyaretçiler çok fazlaydı. Bu koşullarda bile hem katılımcı firmalar hem de ziyaretçilerin pandemi kısıtlamalarına uygun hareket ederek görüşmelerini gerçekleştirmesi bizi ikili görüşmelerin gelişeceği konusunda ümitlendirdi. Fuar ziyaretçilerinin neredeyse yüzde 90’ı yurtdışı ziyaretçilerdi. Çin’deki üretim yavaşlaması, konteyner maliyetlerinin yaklaşık 4-5 kat artarak 2 bin 500-3 bin USD den 15 bin USD seviyelerine çıkması ve bu durumun uzun süreceği endişeleri ile yurtdışı müşterilerinin Türk ürünlerine ilgisinin arttığını gözlemledik. Açıkçası global hammadde fiyatlarının aynı dönemde artması ve Türk hammadde üreticilerinin ihracata odaklanması nedeni ile iç pazardaki üreticilere hammadde tedariklerini uzun sürelerde yapması Türk ürünlerinin bu avantajına sekte vurdu diyebiliriz. Yine de yurtdışı müşterilerinin yeniden kazanılması için bu fuar buluşması önemli bir fırsat oluşturdu. Parsiyel sipariş verebilme imkanları, yıllardır tanıdıkları Türk firmalarının ürünlerine duydukları güven nedeni ile fiyat / kalite düzleminde Türk üreticileri ciddi avantajlı bir konuma getirdi diyebiliriz.  Ancak Türk ziyaretçiler noktasında fuarda çok önemli oranda düşüş gördük. Türkiye’deki otellerin yenileme, kapasite artımı veya yeni yatırımları son yıllarda ertelemeleri nedeni ile yakın pazarlarda rekabete yeniden katılmak için bu fuara ilgi gösterebileceğini tahmin ediyorduk. Ancak öyle olmadı.


Real Time Data Logger Platformumuzu Anfaş Fuarında tanıtacağımızı derginizden ilk defa açıklıyoruz


Kleo Minibar olarak, dünyanın ilk inverter minibar çalışmalarına 2017 yılı sonunda başlamış, 2019 yılı basında seri üretime geçerek ilk lansmanı Dubai 2019 fuarında yapmıştık. Yoğun ilgi gören inverter serimizi pandemi sürecinde bu fuarda anlatmaya devam ettik. Pandemi sürecinde birçok yurtiçi ve yurt dışı projelerinde kullanılmaya başlayan İnverter serimizin lansmanına kasım ayında düzenlenecek Katar fuarı ve önümüzdeki yılbaşında yapılacak Anfas Antalya Otel ekipmanları fuarında devam edeceğiz. Bu nedenle bu fuar ve önümüzdeki tüm fuarlar beklentilerimizi karşılayacak düzeyde olacaktır. Fuar bizim için kullanıcıların en son teknoloji, maksimum fayda, gerçek kullanım değerleri ve yakın gelecek projelerinin anlatıldığı platformlar. Her zaman dediğimiz gibi fuarlarda hiçbir zaman kullanıcılarımız standımıza gediklerinde geçmişin aynısını görmediler ve keyifli bilgi paylaşımları ile memnun bir şekilde ziyaretlerini yaptılar. Hem son kullanıcıların hem de sektördeki diğer firmaların, tarafımızdan geliştirilen ürünleri dikkatli bir şekilde takip etmeleri ve gündemlerine almaları zaten firmamızın kendi alanında ilk fikirleri oluşturmakta önemli bir seviyede olduğunun da en önemli göstergesi. Bu kapsamda Real Time Data Logger Platformumuzu Anfaş Fuarında tanıtacağımızı derginizden ilk defa açıklıyoruz. Real Time Data Logger platformu, otel konuklarının kullandığı bir platform olmayıp; yüzde 100 işletme profesyonellerinin verimliliğine yönelik bir platform olacaktır.


Turizm Proje Dergisi -  Ekim 2021


“PANDEMİ SÜRECİNDE EKİPMAN TERCİHİ NASIL YAPILMALI?”

Oda içinde ziyaretçilerin doğrudan kullandığı ekipmanlar pandemi sürecinde daha da önem kazandı. Kullanıcıların sürekli değişmesi nedeni ile ekipmanlar için ek uygulamaların programa dahil edilmesi gerektiğini belirten KLEO Minibar İş Geliştirme Müdürü Evrim Gür, pandemi sürecinde ekipman tercihine dair şu bilgilere değindi…


Yenisi ile değiştirme veya bakım


Minibarların ekonomik ömürleri 9-11 yıl arasında değişmektedir. Kozmetik (ürün görünümü) olarak minibarlar düzgün olmalı, temizlik ve bakım periyotları sıklaştırılmalıdır. Eğer kısmi yıpranmalar var ise teknik departmanları olan oteller, üreticiden parça değişimi teklifi almalı ya da tüm minibarların bakım ve onarımlarının fabrikada yapılması için re-work teklifi talep etmelidir. Minibarlar eskimiş ise değiştirilmelidir.


Doğru ürün tercihi


Minibar ve mini buzdolabı iki ayrı kavramdır. Mini buzdolabı kişisel kullanım için tasarlanmışken, minibar çoklu ve değişken kullanıcıların taleplerine cevap verir. Mini buzdolabı ile minibarı ayıran en önemli fark buzluktur. Minibarlarda hijyenik ve kolay temizlik açısından buzluk bulunmaz. Böylelikle içeride girinti ve çıkıntı olmayan kullanışlı ve hijyenik bir alan sunulur. Pandemi sürecinde buzluklu dolaplardan uzak durulması gerekebilir. Bir önceki kullanıcının gıda artığını donması için buzluğun üzerinde bekletmesi veya unutması bile o buzdolabının baştan sonra dezenfekte edilmesini gerektirir.

Ürün tasarımı ise, kolay temizlenebilmesi (Easy to Clean) için önemlidir. Hem dış gövdesinde hem de iç hacminde ne kadar az girinti ve çıkıntı var ise, o ürün hem kolay kullanılır hem de kolay temizlenebilir. Bu nedenle karmaşık tasarımları tercih etmemek gerekir.


Performans değerlendirmesi

Minibar, son yıllarda sadece otellerin sundukları içeceklerin bulunduğu bir ekipman olmaktan çıkmıştır. Konuklar yanlarında getirdikleri insülin, ilaç, anne sütü ve bebek malzemesi gibi gıdaları da kaldıkları sürede minibar içerisinde saklamaktadır.

Minibar ürünleri 24 saat oda içerisinde çalışan tek üründür. Ziyaretçilerin kaldıkları otel hakkında fikir edindikleri ekipmanlardan biridir. Bir minibar ne kadar temiz ve uygun performansta çalışıyor ise ziyaretçi o kadar memnun kalmaktadır. Ayrıca ülkemiz iklim koşullarına göre doğru soğutma sisteminin tercih edilmesi de önemlidir. Minibarlar absorbe, peltier ve kompresör sistem olarak 3 farklı soğutma sistemlerinde üretilir.

Absorbe ve Peltier sistemler ısıtma karşılığı soğutma elde ettiklerinden kabin içerisindeki ısı salınımları yüksektir. Bu nedenle soğutma performansları için 20 derecede test edilmiş katalog performans değerlerine değil, gerçek ortamdaki soğutma ve elektrik sarfiyat performanslarını değerlendirmek daha da önem kazanmaktadır. Tercih noktasında şu anda dünyadaki en güncel trend, kompresör sistem

minibarlardır.


MAYIS 2021 - Hotel Restaurant & Hi-tech


“PANDEMİ NEDENİYLE KONUKLARIN EKİPMANLARDAKİ GÖRSELLİĞE ÖNEM VERECEĞİ İNANCIYLA, YENİLEMELERİN KISA VADEDE ARTIŞA GEÇECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUZ”

Şehir otellerinde Türkiye’deki en etkin firmalardan biri olan Kleo, oteller, sağlık kuruluşları, yurtlar, kamu ve özel sektör misafirhaneleri için Minibar Üretimi gerçekleştiriyor. Dergimizin 100’üncü sayısı dolayısıyla bir değerlendirme yapan Kleo MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür, “Derginiz özellikle konaklama endüstrisinde yer alan firmalar için oldukça faydalı çalışmalar yapıyor” dedi.


Kleo MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür, dergimizin, 100’üncü sayısı kapsamında şunları dile getirdi; “Turizm ve Yatırım Dergisi ile ne zaman çalışmaya başladığımızı hatırlamıyorum bile. Yıllardır kesintisiz çalışıyoruz. Sadece reklam frekansları değil, yatırımlar hakkında bilgi alışverişlerimiz de oluyor. Bu bağlamda, derginiz özellikle konaklama endüstrisinde yer alan firmalar için oldukça faydalı çalışmalar yapıyor ve bunları paylaşıyor.”


“İç Anadolu, Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu otellerinin birçoğunda KLEO Minibar kullanılıyor”


Evrim Gür, firmaları hakkında şu bilgileri verdi:
“Kleo olarak oteller, sağlık kuruluşları, yurtlar, kamu ve özel sektör misafirhaneleri için minibar üretimi yapıyoruz. Ayrıca kettle set ve ahşap valizlik konusunda çalışmalarımız bulunuyor. Uzun yıllardır faaliyet gösteren firmamız, sadece satış anında kurumsal alıcılar ile görüşmekle kalmıyor; satış öncesi mobilya projesinden başlıyor, satış sonrası yıllar içerisinde ürünlerin efektif kullanımı için hem destek hem de yenileme projelerimiz ile ilişkilerimizi sürekli aktif tutuyoruz. Yüzde 80 oranında yurt dışı odaklı olan çalışmalarımız, 2008 global krizinden sonra tersine döndü. Şu anda yüzde 40 yurt dışı, yüzde 60 yurt içi yoğunluklu faaliyetlerimiz bulunuyor.”

Kleo’nun bugüne kadar 3 binin üzerinde projede yer aldığını ifade eden Gür, “5 odalı butik otelden 1.200 odalı Resort ya da bölge hastanelerine kadar tüm projelerde yer alıyoruz. Bununla birlikte, çalışmalarımızda kıyı otellerinin oranı son 5 yıldır azaldı. Kıyı oteli yatırımcıları yenilemeleri sürekli öteliyor. Pandemi nedeniyle konukların ekipmanlardaki görselliğe (kozmetiğe) önem vereceği inancıyla, yenilemelerin kısa vadede önemli ölçüde artışa geçeceğini düşünüyoruz. Şehir otellerinde ise ülkemizde en etkin firmayız. Özellikle İç Anadolu, Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu otellerinin birçoğunda KLEO Minibar kullanılıyor. Bunda, geçmişten gelen müşteri memnuniyeti ön plana çıkıyor” şeklinde konuştu.


“Önemli olan, tedarikçinin otelleri desteklemesi kadar otellerin de tedarikçileri desteklemesi”


Evrim Gür, Covid-19 pandemisinin etkileri çerçevesinde, 2020 yılı çalışmalarını şöyle değerlendirdi; “Bu sene işlerimiz yüzde 60 oranında azaldı ama çalışmalarımıza ara vermedik. Hiçbir destekten faydalanmadık. Pandemi öncesi çalışmamız nasıl ise aynı şekilde devam ediyoruz. Zira sektörümüz zaten her zaman risk yönetimi gerektiren ve hazırlıklı olunması gereken bir konumda…

Yıllardır turizm sektöründe dalgalanmalar oluyor. Biz bu dalgalanmalara uygun bir yapı içerisinde çalışıyoruz. Ancak pandemiyi bahane edip hem malzeme tedarikinde hem de satış noktasında işin doğasının dışına çıkılan durumlar oluyor. O zaman firma olarak o durumlardan uzak kalmaya ve başka alternatifler oluşturmaya yönelik aksiyonlar alıyoruz. Zaten bu da risk yönetiminin bir parçası… Önemli olan, tedarikçinin otelleri desteklemesi kadar otellerin de tedarikçileri desteklemesi…”


“Virüs, dondurulmuş bir haznede 5 yıla kadar yaşayabiliyor, bu nedenle minibar ürünleri buzluksuz tasarımda olmalı”


Gür, pandemi sürecinde operasyonlarında meydana gelen değişiklikler için ise, “Pandemi sürecinde COLDWALL(Buzluksuz) Inverter Minibar modellerimizi daha fazla öne çıkardık. Çünkü bu modellerde sadece kabin var. Yani içeride bir çıkıntı ya da bir metal aksam yok. Dolayısıyla bir dakika içerisinde herhangi bir dezenfektan sıvısı ile kolaylıkla temizlenebiliyor. Pandemi sürecinde de kur artışları dışında fiyatlarda güncelleme yapmadık. Ancak üzülerek görüyoruz ki hala Çin’den ithal edilen kişisel kullanım amaçlı tasarlanmış, buzluklu mini buzdolapları (ofis minibuzdolabı) minibar olarak satılıyor ve bazı büyük kıyı otelleri ve hatta büyük zincirler uygun fiyatlı olduğu için bunları satın alıyor. Virüs, dondurulmuş bir haznede 5 yıla kadar yaşayabiliyor, bu nedenle minibar ürünleri buzluksuz tasarımda olmalı. Yani buz var ise hızlıca eritilmeli, buzun olabileceği bir hazneden kaçınılmalı. Unutmamak gerekir ki, minibar sadece otellerin ücretli ya da ücretsiz ürünlerini yerleştirdiği bir ekipman değil, aynı zamanda konukların yanlarında getirdiği ilaç, diyet gıdalar, anne sütü gibi ürünleri saklamaları için gerekli bir ekipmandır” dedi.

Evrim Gür, 2021 sezona yönelik olarak, “Aşının dağıtımı yayılmadan, uçaklar kalkmadan en erken 2021’in 2’nci çeyreğinin ortasına kadar normalleşme beklemiyoruz. Fakat bu süre birçok otel ve tedarikçileri için zor bir süreç yönetimi gerektirebilir” yorumunu yaptı.


ARALIK 2020 - Turizm & Yatırım Dergisi




KLEO MİNİBAR

“Fiyat kalite oranı her ne kadar ön planda olsa da bunlara ek olarak satış sonrası maliyetleri de planlamak gerekir. Kleo’nun fiyat politikası ise müşterileri ile kullanım ömrü boyunca iyi bir birliktelik ve başlangıç anlamına gelmektedir” diyen Ticaret Müdürü Evrim Gür sorularımızı yanıtladı.


Firmanızın kuruluş ve gelişim süreci hakkında bilgi verir misiniz?


Firmamız faaliyetlerine 2006 yılında Antalya’da başladı. MiniBar ve Oda Ekipmanları konusunda ihtisas edinen KLEO, yurt içi ve yurt dışında bir çok zincir ve tedarikçileri ile çalışmalar yapmaktadır.


Müşteri portföyünüz ve ürün portföyünüz hakkında bilgi verir misiniz?


Müşterilerimiz arasında Sadece otel ve hastaneler değil, kamu kurumları , sendika misafirhaneleri, fabrika ve şantiye misafirhaneleri, gemi ve tren gibi toplu taşıma kanalları, ilaç firmaları, gıda ve içecek firmaları yer almaktadır. Minibar dışında, Kettle set, oda kasası ve valiz sehpası konularında üretim ve satış yapmaktayız.


Fiyat politikanız hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Fiyat politikamız içerisinde sadece üretim maliyetleri , pazarlama maliyetleri ve ürün geliştirme yatırımları dışında, hizmet sektöründe bulunmamız nedeni ile satış sonrası hizmetler, yedek parça ve bakım maliyetlerini de barındırmaktadır. Dolayısı ile fiyat kalite oranı her ne kadar ön planda olsa da bunlara ek olarak satış sonrası maliyetleri de planlamak gerekir. Rekabet içerisinde ucuz veya pahalı algısının son yıllarda önem kazandığını üzülerek görmekteyiz.

Oysa satış odaklı planlanan fiyat politikası, satış sonrası kullanıcıyı unutma, terk etme, ilgisiz davranma şeklinde sonuçlanan bir seviyede olmaktadır. Kleo’nun fiyat politikası ise müşterileri ile kullanım ömrü boyunca iyi bir birliktelik ve başlangıç anlamına gelmektedir.


Pazarda güven ve kalitenin adresi olmak için yaptığınız çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?


Kullanıcılar ile sürekli iletişimde olan KLEO, ürün ve hizmet gelişimlerinde Kullanıcı geri bilgilendirmelere çok önem vermektedır. Sadece fuar, workshop vb. günlerle değil, müşteri ziyaretleri ile ürün geliştirmede kullanıcıların katılımlarını sağlıyoruz. Kurumsal müşteri yetkilimiz marka ve ürün gelişimi için ziyaretlerde bulunurken, teknik servis ve eğitim yetkilimiz ise kullanıcılara yeni bilgiler ve güncellemelerde bulunuyor.


Sizce, müşteriler neden sizin firmanızı tercih etmelidir?


Kleo’nun en büyük yeni müşteri kaynağı, mevcut müşterilerimizin tavsiyeleri ve olumlu referanslarıdır. Ürün performans ve işletme imkanlarının verimli olması tercih sebebidir.


Sektörü getirdiğiniz yenilikler hakkında bilgi verir misiniz?


Kleo son 10 yıldır neredeyse her sene yeni bir ürün ya da yeni bir gelişimi kullanıcılarına sunmaktadır. 2020 yılında Dünyada ilk ve tek sunduğu Inverter Minibar ürününü kullanıcılar ile buluşturmuştur. Inverter Minibar A+++ enerji sarfiyatı ile kullanıcıların işletme maliyetini temiz ve çevreci çözümlerle desteklemektedir.


OCAK 2020 - EXECUTIVE HOUSEKEEPER


TÜRSAD - TÜRKİYE TURİZM TEDARİK FUARI'NDAN...


KLEO, TAMAMEN YERLİ VE MİLLİ MODELİ YENİ ÜRÜNÜ INVERTER MİNİBAR'I PİYASAYA SUNMAYA HAZIRLANIYOR

Oteller, öğrenci yurtları, misafirhaneler ve hastane odaları başta olmak üzere kişisel kullanım gerektiren ofis, taşıtlar, yaşam destek konteynerleri, askeri projeler, kamu kuruluşları gibi birçok özel projede yer alan KLEO, bugün minibar üreticisi olarak lider bir konumda bulunuyor. 2019 yılındaki çalışmalarında ihracata ağırlık veren firma, 2020 yılında ise yeni ürünü INVERTER MİNİBAR’ı piyasaya sunacak.


Yerli ve yabancı markalara ait pek çok otel projesinde yer alan KLEO’un ürün gamı içerisinde MiniBar, kettle, ahşap sunum tepsisi, valiz sehpası gibi ürünler bulunuyor. KLEO, turizm sektörünün yanı sıra sağlık, ulaştırm ve kamu yatırımları ile bankalar, fabrikalar, sendikalar gibi özel kurumlar içerisinde, oda yatırımlarının birçoğunda da yer alıyor.


“Şehir ve butik otelcilikte yatırımlar yavaşlamasına rağmen, yatırım için istek olduğunu, sunduğumuz

tekliflerden fark ediyoruz”


2019 yılında KLEO olarak daha çok ihracata ağırlık verdiklerini ifade eden KLEO Ticaret Müdürü Evrim Gür, 2019 yılını şöyle değerlendirdi; “İç pazarda daralmanın sadece yeni yatırım değil yenileme konusunda da yayıldığını gözlemliyoruz. Turizm ve yatırım konusunda her ne kadar üst perdeden global rekabet için yenilemenin önemi artsa da harekete geçilmediğini gözlemliyoruz. Şehir ve butik otelcilikte yatırımlar yavaşlamasına rağmen, yatırım için istek olduğunu, sunduğumuz tekliflerden fark ediyoruz. 2019 yılı bizim için bu kapsamda 2018 ile aynı geçti diyebiliriz. Özetle sektörde net bir düzelme olduğunu göremiyoruz.” Gür, yer aldıkları projelere ilişkin ise “2019 yılında Mısır ve Orta Doğu pazarındaki taleplerin ciddi arttığını ve ağırlıkla bu bölgelere ihracat yaptığımızı söyleyebilirim.  Avrupa pazarında ise yatay bir seyir var. Yani düşme veya artış söz konusu değil. Yurt içinde sadece otellerde değil, hastane ve kamu projelerinde yer almaya devam ediyoruz. Bu arada talepler Ekovat sisteme kayıyor. O yüzden bu soğutma sistemi için tanıtımlara ağırlık vermeye başladık” dedi.


“Müşterilerimizi biz destekleyeceğiz, onlar da bizleri ve bu teknolojiyi destekleyecekler”


KLEO olarak her sene yeni bir model veya özellik sunduklarını ve sektörün de bunun bilincinde olduğunu belirten Gür, 2020 yılına yönelik çalışmalarını şöyle ifade etti; “Üretimdeki büyüme çok satışla olmalıdır, mantığı yerine müşterileri kazanmak ve ihtiyaçlarını optimum düzeyde karşılamak olduğunu prensip edindik. Dolayısıyla müşterilerimizi biz destekleyeceğiz, onlar da bizleri ve bu teknolojiyi destekleyecekler. KLEO olarak her sene yeni bir model ya da özellik sunduğumuzu sektör çok iyi bilmektedir. 2020 yılında dünyada ilk ve tek olarak piyasaya sunduğumuz INVERTER MINIBAR ürünlerine ciddi bir talep olacağını düşünüyoruz.

Tamamen yerli ve milli üretilen bu modelde kullanılan INVERTER KOMPRESÖR için çok önemli bir özel sektör üreticisinden teknoloji desteği aldık. 23-29 desibel gibi neredeyse kulak hizasında bile duyulmayan özel bir kompresör. Bunun tanıtımını kullanıcıların ürünü yakından incelediğinde fark edeceklerini bildiğimiz için yurt içi ve yurt dışı neredeyse tüm fuarlara katılma kararı aldık.”


“Alınan bilgiler ışığında Ar-Ge ve çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor”


Fuarlardan aldıkları geri dönüşlerin kendileri adına oldukça önemli olduğuna değinen Gür, katılım sağlayacakları ANFAŞ Hotel Ekipmanları Fuarı için, “Bizim için en önemlisi, yaptığımız işin, ürünün, hizmetin, yeniliklerin değerlendirilmesi ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmasıdır. Aldığımız geri dönüşler bizim en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan sektördeki nadir firmalar arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla alınan bilgiler ışığında Ar-Ge ve çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor. En önemli fark ise bir Antalya firması olarak ev sahibi konumunda olmamızdır” dedi.


OCAK 2020 - Turizm & Yatırım Dergisi


KLEO MİNİBAR DÜNYANIN İLK 'İNVERTER MİNİBAR' LANSMANI İLE THE HOTEL SHOW DUBAI'NİN İLGİ ODAĞI OLDU 

17 - 19 Eylül 2019 tarihleri arasında Dubai Dünya Ticaret Merkezi’nde gerçekleşen The Hotel Show Dubai, 70 Türk firmasının katılımıyla 20. kez kapılarını açtı. KLEO MiniBar ekonomik, ergonomik ve ekolojik çözümleri ile fuardaki yerini aldı. Bugün 50’den fazla ülkeye ihracatını sürdüren firma, dünyada ilk defa üretilecek ‘Inverter Minibar’ lansmanını da fuar kapsamında düzenleyerek ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.


Arslan: “Dünyanın ilk ‘Inverter

Minibarı’nı ürettik”


Dubai’de mevcut projeler kadar yenileme projelerinin de talep gördüğünü, sektöründe bir ilk olarak üretilecek Inverter Minibar lansmanını bu fuarda gerçekleştirdiklerini ifade eden KLEO MiniBar Dış Ticaret Müdürü Yüksel Arslan, yeni yatırıma ilişkin şu bilgileri aktardı:


“EMEA ve özellikle UAE en çok görüşme ve ticaret yaptığımız bölgelerdir. Dubai’de mevcut projeler kadar yenileme projelerinin de talep gördüğünü biliyoruz. Bu nedenle The Hotel Show 2019 fuarında dünyada ilk defa üretilecek Inverter Minibar lansmanını gerçekleştirdik” dedi. Inverter Kompresörün Türk üretimi olup, bu yeni ürünün tamamen yerli ve milli bir kimlik altında uluslararası turizm profesyonellerine sunulduğu bilgisini paylaşan Arslan, “Inverter teknolojisi öncelikle klimalardan başlayarak birçok alanda (çamaşır makinası, bulaşık makinası vs. ) kullanılmaktadır.

Ancak Inverter MiniBar uygulaması ilk kez KLEO tarafından 2 yıl süren bir ArGe çalışması neticesinde ortaya çıkılarak The Hotel Show 2019 Fuarı’nda sergilendi. A+++ olan bu ürün normal bir kompresörden %30 daha verimli olup, MiniBar ürünü için tasarlandı” diye konuştu.


“Turizm profesyonelleriyle yeniden buluşmak keyif vericiydi”


The Hotel Show Dubai’nin sektörde 5-6 önemli buluşmadan birine ev sahipliği yaptığını belirten Yüksel Arslan, fuara ilişkin “Katılımcı ve ziyaretçi profili tatminkar ve iş görüşmeleri daha profesyonel. Dolayısıyla her ne kadar global durgunluk etkili olsa da turizm profesyonelleriyle yeniden buluşmak keyif vericiydi” sözleriyle olumlu değerlendirmelerini paylaştı. Arslan ayrıca, fuara katılımlarında lojistik ve stand tasarımının yanı sıra her türlü destekleri için de İstanbul Ticaret Odası’na teşekkür ettiklerini belirtti.


“Inverter Minibar için iyi bir lansman sürecini başlatmayı planlıyoruz”


KLEO MiniBar’ın yıl sonuna ilişkin hedef ve yeni yatırım planlarına değinen Yüksel Arslan, “KLEO MiniBar olarak ihracatta artış eğilimimiz devam ediyor. Özellikle ihracat yaptığımız firmaların önceden olduğu gibi stoklu çalışmadıklarını görüyoruz. Daha çok proje bazlı ve operasyonel maliyetlerin minimum hedeflendiği bir strateji benimseniyor.

Satış stratejilerimizi buna göre yeniden şekillendiriyoruz. Yeni yatırım olarak uzun süredir devam eden ancak yeterli zaman ve bütçe ayıramadığımız ‘Duvar Tip Minibar’ modeline ağırlık vermeyi düşünüyoruz. Ayrıca Inverter Minibar için iyi bir lansman sürecini başlatmayı planlıyoruz” diye konuştu.


EKİM 2019 - hotel restaurant & hi-tech

Sayfayı Paylaşın

Share by: