KLEO Minibar Ltd; Konaklama, sağlık, gıda, ulaşım ve daha birçok sektöre MiniBar ürünleri konusunda hizmet veren bir firmadır. Yurt içi projeleri dışında pek çok ülkeye ihracat yapmaktadır. 2006 yılında Antalya merkezli olarak kurulan firmamızın İstanbul’da ayrıca satış ofisi bulunmakta. Otellere dönük MiniBar ürünlerinde Absorbe ve Kompresör sistem olarak iki farklı soğutma grubunda 20 litre, 35 litre, 45 litre ve 60 litre hacimlerinde farklı modeller bulunmaktadır. Siyah ve beyaz renk olarak üretilebilen bu modeller ayrıca cam kapılı ya da blok kapılı tercih edilebilmektedir. Yatırımcıdan alınan ön bilgilerden sonra kullanabilecekleri en uygun modelleri birlikte tespit etmekteyiz.
Oteller yatırımlarda kısıtlamalara gittiğinden mevcut minibarlarını değiştirmek yerine yenileme yoluna gidiyorlar 2023 yılı, yurt içerisinde şehir otelleri, özel ve kamu hastaneleri ve bazı özel projeler ile yoğun geçiyor. Yurt dışında ise daha farklı projeler gerçekleştiriyoruz. Şu anda Alman Silahlı Kuvvetlerinin projesini yapıyoruz. 2024 sonuna kadar gerçekleşecek bu projede ilk etap 20 bin adet olmak üzere teslimatlar devam ediyor. Ayrıca birçok ülkeye ihracatımız bulunuyor. Kıyı otelciliğinde ise işler biraz farklı… Yeni yatırımlar ya da yenilemeler oldukça kısıtlı ve temkinli… Özellikle Antalya bölgesinde en çok rework (ürün yenileme) işlemleri yapıyoruz. Oteller yatırımlarda kısıtlamalara gittiğinden mevcut minibarlarını değiştirmek yerine yenileme yoluna gidiyorlar. Rework işlemlerinde minibar gövdesinden standart kompresörün inverter kompresöre dönüşümüne kadar pek çok alternatif çözüm sunuyoruz.
Şirketin hizmet kalitesi müşterilerin marka algısına olumlu yansıyor
Otel yatırımlarındaki artış işlerimizi olumlu etkiliyor. Ancak bu artış daha çok şehir oteli yatırımlarında olduğu için oda sayıları kısıtlı. Seri üretim firmalarında bu, karlılık oranında fazla bir artış anlamına gelmiyor. Çünkü seri imalat sektöründe belli bir adet üretimin altında kalmanız maliyetleri artıran bir etken. Öte yandan gereksiz aksiyonlar ile düşük karlılıklar oluşturmak satış sonrası hizmet kalitesini doğrudan etkileyebiliyor. Spekülatif bir tabirle hatalı fiyat politikası sonucunda adet arttıkça zarar artabiliyor. Ancak biz bunu karlılık politikamızı satış sonrası hizmet politikaları ile birleştirerek, doğru adetleri doğru müşterilere ulaşarak olumlu yöne çeviriyoruz. Böylelikle şirketin hizmet kalitesi müşterilerin marka algısına olumlu yansıyor.
İç pazarda yenileme projelerinin ön planda kalacağı kesin gibi görünüyor
2024 yılında ihracat konusunda artışların devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca her zaman söylediğimiz üzere iç pazarda yenileme projelerinin ön planda kalacağı kesin gibi görünüyor. Çünkü yer ve inşaat maliyetlerindeki anormal artış nedeni ile yeni yatırım zorlaşıyor. Oteller el değiştiriyor ve yenileniyor. Bu hareketlerin devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca uluslararası ve yerli zincir markalar, konaklama sektöründe şehir otelciliği yatırımları ile ön planda olacaktır.
Fuarda yurtdışı ziyaretçi sayısı her yıl daha da artıyor
TUSİD üyesi bir firmayız ve yıllardır Hostech by TUSİD’e katılıyoruz. HOSTECH by TUSID katılımcı profili kadar ziyaretçi profili açısından da her yıl büyüyen bir fuar. Fuarda yurtdışı ziyaretçi sayısı her yıl daha da artıyor. Ayrıca Türkiye geneli birçok turizm profesyoneli ve yatırımcı bu fuarı mutlaka ziyaret ediyor. Oldukça prestijli bir fuar olduğunu özellikle belirtmek isterim.
Turizm İşletme & Yatırım Dergisi - Eylül 2023